onsdag 31 mars 2010

Inte bara en enkel tulipan...

Underbara mamma hade med sig detta enorma fång med så vackra tulpaner...åååååh, du e underbar! Fick även tulpaner av kära mormor och kusinerna som var på kvällsbesök med middag, bus och mys...Så nu har jag fått så jag tiger! ;)
Nästintill så att man ville äta upp tulpanerna, så aptitretande vackra! ;)

Lite påskig efterrätt...


efter god köttfärsås och spagettimiddag gjord av min kära mor, så drog jag
ihop denna snabbis till efterrätt som jag snabbt fick tänka ut i bilen på vägen hem, när denna spontana tillställning blev bestämd sent igår...och inget påsk-snask har jag hunnit baka än...hmmm...och hinner gör jag inte heller...så det var bara till att knäcka en idé fort som attan, så jag kläckte detta ägg;
"Passionerat ägg" blev det, gjord av en klick vanlijglass, en mindre klick mangosorbet toppad med lite passionfrukt! Påskigt, snabbt och busenkelt! Kan tänkas att uppläggningen kunde ha varit lite vackrare, rundare och mera ägglik i formerna, men vaddå...gott blev det och det är väl huvudsaken?! ;) (bilden blev däremot mindre god!!)
Ååååh, vi njuter lite till... ;)
Nu är dessutom barnvakten precis ordnad, så nu blir det utgång på påskdagen för småbarnsföräldrarna, tjooohooo.... (guud, vad vi har partat på sistone!)
Men jag riktigt längtar...eftersom dessutom traditionen att gå ut på juldagenn uteblev i år, så tar vi igen det på påskdagen istället, med trevlig parmiddag innan, så se upp...för påskharen och hans (påsk)kärring...här skall ut och "äggas" loss...! ;)


Tack alla kära släktingar för en underbart mysig, trevlig och rolig kväll!! Och för fina påskpresenter, hockey-bus(med en riktig hockey-lirare, Ludde var i svettig extas!), tatueringar all over(okej då, ni ska ju ändå vara påskkärringar imorgon!), hello-kitty memo("Tiza" utklassar Alla!) och gud vet Allt! ;)
Så glada och tacksamma att vi har Er!
Kram

3 kommentarer:

  1. Tack själv Matilda för en fin kväll! Efterrätten var jättegod, jag kopierar den direkt till morgondagens middag !! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Vilket fint kakel! Vart har du köpt det, är det beige eller vitt,? En annan fråga också, angående fogen är den vit? Jag vill ha vit fog men alla andra tycker ljusgrå då de säger att vit blir så skitig och ful fort?

    SvaraRadera
  3. Hej du undrande!

    Kaklet är "gräddvitt" kan man säga (inköpt på K-Rauta!), alltså lite gulvitt och fogen, det stämmer är vit!! Kanske inte det mest praktiska, fast det finns medel som skyddar att behandla den med, tyckte det smälte ihop bäst så när de befintliga luckorna var gräddvita och diskhon kritvit!!

    Lycka till med dina köksdrömmar och kul att du frågade! ;)

    MVH/ Matilda

    SvaraRadera