tisdag 16 mars 2010

Ny vecka...

Nya vabba-dabba-dooo... ;)

Har en liten sjuk dotter här hemma, nu 4 år äldre än på denna bilden, guuud vad tiden går fort mitt lilla hjärtegryn...;)
Så här ligger man i som mamma och allt tycks annars vara precis som vanligt...
Bajs i sängen, då lillemans nattblöja läckte... (bädda om idag igen då!)
Och hans störtsköna numera vanliga ego-puschning på morgonen, när han sitter på pottan och lillpoppasen inte riktigt vill titta ner i pottan och göra sitt jobb, utan hellre tittar upp och hälsar på resten av badrummet...
"-Mamma, jag har STOOOR snopp!" säger han varje morgon upprepat ett antal gånger...och jag skrattar lika många gånger därefter! ;)

Ja, alla lever vi våra egna liv...;)

Och idag får det då alltså bli ett som hemma-mamma!

Ha en underbar dag alla schöööna! ;)
KRAM

6 kommentarer:

  1. Krya på er ! Vad busig han är den lille mannen!
    Det skall verkligen börjas i tid lixom !!
    Kramar och pussar från mormor som skall ut i solen nu!!!

    SvaraRadera
  2. Hej! Jag har följt din blogg ett tag, känner dig inte men har hittat hit från andra "vita hem bloggar". Tycker att du inspirerar. Är själv mamma ledig i en stad långt söder ut....så jag kollar bloggar hela dagarna. har några frågor: Vad jobbar du med? vart handlar du alla fina grejer? Du verkar vabba mkt, gör aldrig "sambon" det, eller är det som för alla
    andra "han har så fullt upp" :)
    Tack för en underbar blogg

    Kram en läsare från söder

    SvaraRadera
  3. Hej du kära läsare från söder!

    Vad glad jag blir att du tittar in, blir inspirerad och lämnar ett litet avtryck!
    Jag jobbar som redovisningsekonom/ekonomiassistent på en redovisningsbyrå (bla med min far!)...kan hända att jag emellanåt drömmer om att göra något mer "kreativt", samtidigt som jag trivs jättebra med det jag gör idag! Och visst har även jag saker som måste bli klara varje månad, vissa dagar etc. men med en sambo som driver eget företag och har massor anställda etc. etc. så trillar vab-posten tyvärr(!) helt och hållet på mig! Det finns många fördelar med att vara "egen" och en hel del nackdelar...och detta är just en stor sådan! Men det finns ju tyvärr inte så mkt mer att göra än att gilla läget, kämpa på och försöka ha det roligt under tiden! ;) Kan hända att min orkeslöshet, otillräcklighet och "frustration" ibland läcker över här på bloggen, tyvärr...(men ibland kan d bara vara såå skönt att skriva av sig, så e d bra sen!);)
    Jag har alltid älskat vackra saker och kan nog hitta dem överallt tror jag, tom i skogen...skratt! Nej men gud, gå in på dyra fina butiker och bli inspirerad, för att sedan handla på allt från ÖB, Rusta, loppisar till stora matkdjebutiken, små inredningsbutiker,trädgårdsbutiker, nätbutiker, blocket, REA etc etc...dyrgripar till inredningsdetaljer behöver inte kosta därefter! ;)
    Oj, vilket långt svar det blev...hihi...

    Tack iaf för att du frågade och lämnade en liten värmande kommentar!
    KRAM Matilda

    SvaraRadera
  4. Ja visst mormor, skall det börjas i tid...herregud, hade jag ingen aning om...;)...men man har ju gärna inte lust att lägga sig i och försöka påpeka motsatsen heller, för det kan ju vara lite känsligt det där med snoppar och stort och litet etc...haha... ;)
    Klart killen skall uppfostras som sådan;
    "Jag är störst, bäst och vackrast!" alla kategorier, hahaha...;)

    SvaraRadera
  5. Eller sa jag just att LAGOM var bäst, eller hur var det nu...??? ;)

    SvaraRadera
  6. underbart, småttingar kommer med så härligt spontana kommentarer. Du kanske ska skaffa en bok och skriva ner dom då och då? Inte lätt att minnas alla med åren kanske :) KRAAM

    SvaraRadera