tisdag 2 mars 2010

Tjej-lördagsmys i köpcenter...

Jag och mini-me tog oss an lite tjejmys i lördags och drog iväg till ett köpcenter, motsatt riktning stockholm, för lite shopping, lunch och tjolahoppsan vad hände...
Har aldrig riktigt gillat alla dessa tuggummiautomater, bilvagnar och "karuseller" som står sådär oemotståndligt lägligt för ett barnutbrott (och vuxen prövning i tålamod och övertalningsförmåga, grrr...) i alla affärer....
Men hoppsan, detta var något utöver det vanliga...två stora bungy-studsmattor precis i anknytning till alla lunchrestauranger...
Hela lunchen gick åt till "Mamma, jag vill hoppa!" x 1000...."Hoppa rimmar faktiskt på Shoppa, mamma!"... (hon är inne i någon rimperiod och rimmar alla ord nu, sötnosan!) ;)
Klart mamman åkte dit tillslut...
Och dottern tjööööt av skratt över hela köpcentret så kul det var....
"Det ska jag göra nästa gång vi åker hit också mamma, för "shoppa" och "hoppa" rimmar faktiskt!"  ;)
Ja du, "nästa gång" och "nej-tvång" rimmar också...!! ;)
Med oss hem gömde sig bla detta i shoppingpåsarna...
Mycket blått, helt klart en favoritfärg, älskar jeans....
Här ljusblå snyggt sliten jeansjacka till mamsen, kommer garanterat bli vårens och sommarens favorit...och ett par nya brillor om det nu kommer någon vårsol nångång..??
Cool skjorta till lillebror för alla kommande kalas/hockey-galor... ;)
Och "matching" förståss, till mig och mini-me, varsin jeansblå blus... ;)
Vad snygga vi ska bli!!!

När vi kom hem avnjöt vi pajmiddag med våra favorit-grabbar framför brasan!
Och sedan efter att ha lagat två pajer och shoppat en halv dag var jag så trött att jag träligt nog sov mig igenom hela Melodifestivalen i dotterns säng, zzznyft! ;)

Hoppas ni också hade en mysig Lördag!

Kletig Hello-Kitty-läppglans Puss (nu börjas det...)

3 kommentarer:

  1. Ooohh vad modig hon är lilla busungen !!

    SvaraRadera
  2. Haha jag tjöt av skratt när jag läste det... =) Pussa på mosters favoriter!!

    SvaraRadera
  3. å gud va gulligt med likadana små blusar :)

    SvaraRadera