torsdag 11 mars 2010

OS-febern...

Visst är det ganska skönt att OS-febern är över, samtidigt som det är väldigt stämningsfullt, nästan högtidligt och otroligt spännande när det väl pågår...väldigt kul med alla svenska OS-medaljer....

Här lite morgonmys framför hockeyn...
Som dessvärre gick sådär...

Lilleman låg dock uppe och såg hela finalmatchen (för han hade lite ont i örat) och kunde inte koppla av fören matchen var slut, och vilken spännande match, blev så lycklig när hemmanationen Cananda vann tillslut...med spänning in i det sista...som på beställning! ;)

Tyvärr såg jag självklart inte ens hälften av de jag hade velat av OS...men vaddå, det dröjer ju bara 4 år tills nästa gång, so...
;)
Dessutom har ju OS-febern ersatts av rena rama skrattsalvan som tex. Solsidan, Cougar Town och Hollywoodfruar 2...;)
Jag skrattar så jag dööör....av 3 helt olika anledningar, åt 3 helt olika program, fantastiskt 3-vligt!


Åt Solsidan för att dom speglar "stockholms-bubblan" där allt skall vara så perfekt, fiiint och på ett visst sätt, bräckande varandra, samtidigt som dom skildrar andra "problem" i relationer till varandra och andra och dom gör det sååå bra! Åååh, vad roligt det är...;)

Åt Cougar Town för att jag förmodligen skulle känna igen känslan, om jag blev singel och tvingades ut i raggningsträsket, skillnaden är väl att lampan skulle få förbli släckt, för herregud Courtney Cox, du är ju uuursnygg som en 20-åring verkligen, tänk på oss "riktiga" människor lixom... ;)

Åt Hollywoodfruar 2 för att det är så dåligt så det blir bra! ;) Ddessa 50-åriga tant...nej jag menar flickor både lever, beter sig och har problem som tonåringar och så ser ut som sådana dessutom! Mycket facinerande...;)
Och så Anna Anka då förståss, som må vara i en klass för sig! Det sägs ju att bra självförtroende må vara sexigt, men i hennes doser kombinerat med ohejdad frispråkighet blir det bara för mycket på något sätt...
...Nä, tackar vettja Ernst, som pratar om oskyldiga saker som "stenar och grenar", blommor och gardiner" och "ute och inne"...;)

Vad har du för TV-favoriter just nu??

Dumburks-Kram

2 kommentarer:

  1. Oj vilken svada du har trots att du är hängig,
    fantstiskt Matilda ! Krya på dig ! Kram mamma

    SvaraRadera
  2. Ja du, det var inte samma svada via telefon när vi pratades vid...;)...svada, förresten??? har aldrig hört ordet förut, så jag var tvungen att slå upp det; ordflöde ja, man lär sig något nytt varje dag!! ;)
    Ja, jag hade ju inga siffror att bolla med här hemma, så jag fick bolla mig lite med ord istället! ;)
    Tack får påkryningen, idag är det jobb och alvedon som gäller! ;)
    Kram

    SvaraRadera