onsdag 3 mars 2010

Det finns hopp...

För kan man vara lika snygg som Courtney Cox när man är 40, då längtar jag efter ålderdommen baske mig... ;)
Cougar Town, störtskön serie som drog igång på 5:an igår, härligt att få skratta lite åt riktig kärringhumor... ;)
Me like...sambon låg faktiskt också bredvid och smålog lite... ;)
Men en sak jag undrar över, om 40 is the new 20, så kan det väl inte innebära något annat än att;
30 is the new 10


Som min kära dotter sa till mig häromdagen när jag var så ledsen, så ledsen...
"Mamma, du vill vara barn igen va? Det är därför du är ledsen!" ...lilla gumman, en fin liten defension av livet, för inte är det enkelt att vara vuxen alla gånger!!

För ibland har man faktiskt bara lust att släppa allt vuxenansvar, skolka från jobbet och bara dra täcket över sig och ligga kvar i sängen glo lite på dumburken och göra nada! Barnen kan väl gå själva till dagis, eller...??! ;)
Men, förmodligen skulle det vara kul i en dag, om knappt det... ;)

Men, hur jag nu än vrider och vänder på alla siffror...om 40 är 20 och 30 är 10 minus 40 = 20 gånger 10 plus 30...så slutar det med 27 i allafall...
En ganska bra ålder att stanna vid, för resten av livet!!
Så jag tror jag gört! ;)

Kram från ålderns epicentrum

2 kommentarer:

  1. Det är ju det vi har sagt både mormor och jag !! 27 i känslan är fortfarande bra !!

    SvaraRadera
  2. Ja, precis! Därför stannar jag där i sinnet för resten av livet nu! ;)

    SvaraRadera