onsdag 17 mars 2010

-Upp och hoppa gammelmorsan! ;)

Nä, dags att hoppa upp från golvet och börja jobba igen! ;)

För sedan man fick barn har man ju ju gjort det mesta längs med golvet...drog på mig ett par gamla jeans som jag hade när jag var mammaledig häromdagen och det slog mig verkligen, när de var alldeles vitslitna på knäna, men knappt slitna alls i rumpan...ett par typiska mamma-byxor skulle jag vilja säga...för som man har krypit längs med golvet under mamma-ledigheten..."stå-på-alla-4" blev plötsligt till en vardagsställning...krypandes...torkandes matrester, spyor, välling etc....plockandes leksaker...jaga...busa...leka...jaga...lära...plocka...torka...gnuggga...och aldrig fick man sitta ner på rumpan, puuust!! ;)

Nä, tacka vettja kontorsstolen...;)

Guuud, minns för ett år sedan när jag började jobba vilken chock och lyx jag tyckte att det var att få sitta ner alldeles still och "bara" jobba"...satt till en början på helspänn och var beredd ifall några gem skulle trilla i golvet, livrädd att alla viktiga papper skulle rymma eller hålslagaren skulle slå sig! ;)
Och för att inte tala om lunchen och alla kafferaster, herregud, bara tänka på sig själv, eller ingenting och få sitta still och dricka en kopp kaffe...åååh...


Men tiden går fort och man vänjer sig ganska snabbt vid denna ego-lyx, att få jobba och vara vuxen och sig själv för en stund och inte diskutera barn, byta blöjor, sitta i sandlådor, torka spyor och krypa längs med golvet på alla fyra! ;)

Ååh nej, nu saknar jag barnen som attan, bara för det, dom e ju det bästa som finns!! ;(


Ja, ja jag håller väl ut som arbetande mamma i allafall 10 år till...
...sedan flyttar jag för bövelen till Cougar Town...
eller kanske t.o.m. till Hollywood...??!! ;)

Ha en LAGOM dag, vart du än befinner dig, på, längs med eller ovanför golvet ?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar