tisdag 30 mars 2010

You "rice" me up...

Det går lite segt för påskkärringen här hemma...ja, med påskpyntandet alltså, med allt annat är det full kareta som vanligt! ;) För tiden räcker inte riktigt till...men nu så, är årets påskris klätt, än så länge med bara vita fjädrar...kanske ett och annat ägg dyker upp närmare helgen...?!

Hur ser Ditt påskris ut??

Nä, jag får helt enkelt ta och klä ut mig till påsk-kärring på torsdag jag med, eller kärring e man ju redan, så man får väl "påska" till sig lite då och gå ut och knacka dörr och kanske tigga lite tid, som är som godis för en småbarnsmamma??! ;)

På torsdag anländer älsklings-faster och min underbara svägerska från huvudstaden och stannar hos oss hela påsk-helgen lång...åååh, vad vi längtar, då ska vi påskpyssla och baka i massor till helgens tillställningar, snacka massa strunt till gott vin och bara ha det supermysigt!
Åh, vad skönt det skall bli med lååånghelg...

Nä, sjaletten på! ;)

Kramar (påsk)kärringen

2 kommentarer:

  1. Du som sa till mig att jag skulle ha påskris med massa fjädrar i olika färger så Vendela hade nåt att titta på... Vad får dina barn se förutom vitt vitt vitt och vitt??? Haha =)

    SvaraRadera
  2. Vitt och brett!!...my dear Moster Berta! ;)

    SvaraRadera