måndag 15 mars 2010

Lagom är bäst...

Jag tror jag har bestämt mig.
Det får nog bli Barbie-tema på min 30-årsfest...;)
...eller så får jag helt enkelt konservera mig (på burk!!) och leva ut mina tonårs-drömmar vid 50 istället...I Hollywood verkar allt vara möjligt!!...hahaha...;)
Och tills dess skall jag bara vara en enkel svensk mamma, men kanske att jag fluffar till tillvaron lite extra, tupperar håret i massor, överkonsumerar läppstift, toffsar till mitt hem, slänger blommor i toaletten(det var det mest udda jag varit med om, skratt!...Och ska man ta upp den, eller ska man spola ner den och ska man då göra det före eller efter, eller...??Nä, jag föredrar de i en vas på handfatet istället!!), bjuder på ett och annat coctailparty och motionerar genom att baka!! ;)

Nä, kanske en kvällsbön skulle sitta på sin plats, för det förvånade mig faktiskt en smula positivt, med lite vacker och insiktsfull ödmjukhet och tacksamhet...i Hollywood!
För vad man än har så borde man vara så mycket mer tacksam, kanske ett tips att anamma för varje människa och mamma?!

Nä, tacka vettja LAGOM av Allt! ;)


Kram från en enkel svensk men oerhört tacksam mamma

1 kommentar:

  1. Tacsamheten är vekligen en poäng tycker jag också!! Titta på allt vi har istället för att
    tråna efter det där andra på grannens tomt !!

    SvaraRadera