torsdag 4 mars 2010

God eftermiddag...

Sitter här med en varm kopp thé här vid skrivbordet för att jag fryser som en istapp, utanför fönstret faller vit konfetti...man kan tro att det snöar in, för de ser ut se de vita plupparna som läckt ur den proppfulla hålslagaren och nu täcker hela mitt skrivbord... (dags för lite städning och tömning tror jag!) ;)
Men jag vill inte ha mer snö nu, nu får det vara nog *hård näve i bordet* som får konfettin att hoppa till och bilda invändigt yrväder...
Jag vill ha vår, vårkänslor, vårväder, vårkläder...inte detta vår-dslösa pissväder! ;(
Men för all del, till alla sportlovsfirares lycka, så kan det få ligga kvar denna vecka ut, men INTE mer....

Lovar att de första vårkänslorna kommer uppenbara sig här hemma, lagom tills v15 då vi gör Lindvallen i Sälen...;(

Men, men, bara den kommer den förbaskade våren, någon gång, med sin känsla, med sin grönska och med sin sol och värme! ;)

Längtans Kram

(bild från vi.sualize.us)

2 kommentarer:

  1. Ja nu längtar nog alla efter våren men det ser ganska långsökt ut här ivarjefall Fy

    SvaraRadera
  2. Vårvintern får gärna vara kvar ett tag till !
    I dag gnistrar solen på en klarblå himmel !
    Landskapet är så vitt och rent !! Kram

    SvaraRadera