söndag 21 mars 2010

Vill ha, vill ha, vill ha....

Grrrrr....varför vill man ha så mycket saker hela tiden?? (Skäms att man inte nöjer sig i detta ytliga konsumtionssamhälle, med att man är frisk, har friska barn, tak över huvudet och har mat på bordet!)
Vill ha nya soffor, vill ha nytt köksbord, vill ha (massor) nya kläder, skor och assocearer, vill ha, vill ha, vill ha...en spänstig och vältränad rumpa(2 barn=två ras ner, snyft!) ;(
Det enda positiva är väl att just det där med rumpan, tycks vara det enda som inte kostar pengar på VILL HA-listan...
...so what am I waiting for??! ;)

Och är inte "wolleyball-rumpor" de snyggaste som finns, så säg???
-Eller vad säger du Bush??! ;)

Lite "kissa-hund" till kvälls-tv:n ikväll kanske?!

Någon som har något bra rump-tränar-tips, eftersom denna stora muskel behöver sig en riktig genomkörare och ofta, för att visa något som helst resultat!
Min favorit har förut varit Spinning, men med tidbrist och saknad av gym-kort(eller oki då, d har gått i ide bara! ;)) får kärring-gympan och 15 med Paolo på sovrumsgolvet duga tillsvidare...;)

Och jag vill ha vår nu, längtar sååå efter långa power-promenader... åååh...

"Det finns alltid en bak-tanke!" ;)

Bak-vänd Kram

bild från vi.sualize.us)

3 kommentarer:

  1. Hej Matilda!
    Det e så kul att läsa din blogg!!

    Jag kniper alltid rumpmusklerna när jag går. Höger ben fram knip med höger sida och sen tvärtom. Sen kan man ju alltid göra utfall med vagnen när man går, kanske ser lite nördigt ut men vad fan. :)

    Mot våren!!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Tusen Tack Carina!

    Vill man ha en snygg rumpa så får grannar och bygdens befolkning banne mig se en "nörda" förbi, det kan det helt klart vara värt! ;)
    Tack för bra tips...

    Spänstiga steg mot våren! ;)

    SvaraRadera
  3. Jag såg ett klipp på Sofi Fahrman på aftonbladet där hon får träningstips för ben och rumpa. Kan kanske vara något, själv försöker jag...

    SvaraRadera