fredag 26 mars 2010

-JA jag vill gifta mig med dig! ;)

Fullspäckade torsdag bestod av friska barn (som var tvungna att vara hemma pga 48h-regeln!) och en frisk mamma som fejade med det mesta här hemma, både symaskin, dammsugare, tvättmaskin och diskmaskin gick på högvarv, tills världens bästa grannfru kom över med liten dotter och ETT sött litet PAKET bara sådär, på myslunch och fika...
Innehållandes denna uuuunderbara skylt, jag ääälskar den, som verkligen ger HOPP om våren, med sin vårgröna färg och fantastiska ordspråk!
Tusen, tusen tack kära Ia, den bästa grannen i världen...som ringer och frågar om hon ska handla ngt när hon ska till affären (trots att hon har 4 busungar själv och själv konkar och handlar därefter!), ställer upp som barnvakt, erbjuder sig att vara barnvakt igen för att vi föräldrar skall få lite egentid, får iväg en på gympa, får en att asgarva dagligen, ger en komplimanger så man smäller av, och som om det inte vore nog...så nu denna söta påskpresent!
Just det, icke att förglömma, så har hon tom friat till mig och talat om för mig att jag numera är gift, vare sig jag vill det eller inte! ;)
Men hur kan man tacka nej till en sådan här underbar fru?? ;)
(Så alla män som hade tänkt att fria till mig därute, bara så ni vet, nu e det helkört!! Eller alla män?? den "man" då, som kanske inte tänkt att fria, men som är den enda som kommer bli så illa tvungen!!) ;)
Sedan avslutades dagen med att hela familjen hejade fram SSK till seeegeeer....tjoho! ;)
Helt slut kom vi hem och somnade som grisar i barnens sängar alla 4...ZzzZzzK e dom bäzzz...

2 kommentarer:

  1. Åh, jag vill också ha en sån granne eller fru går bra det med. Min grann tant har iaf hållt upp dörren 1 gång då jag kom med Bebis, Matkassar, Skötväska och säkert någe mer... Kanske ska sticka ner din blogadress i hennes brevlåda så kan hon ju läsa här hur det ska gå till... =) Pöss på alla goa grannar

    SvaraRadera
  2. Vilken fin skylt, vill också ha!!

    SvaraRadera