onsdag 24 mars 2010

Med lite strössel på toppen så går medicinen ner...

Är nu hemma och vabbar (igen!) pga dessa uschliga magsjuke-baci-snuski-llusker, är vi inne på 5:e omgången för den här vintern, tror jag??
Så när man inte får i de små skruttarna någonting över huvud taget, så åker mutorna fram och den bästa medicinen i världen...nämligen sötsaker! (och glass är ju ganska bra mot feber dessutom!)
-Glass är alltid gott, mamma! viskar en ynklig liten dotter fram!
Jo, jo minsann, jag kunde väl tänka mig det! ;)

Snart kommer sambon hem och lämnar över stafettpinnen, då är det min tur att åka in och kvällsjobba och handla lite! Puh!
(Så ingen träning blir det ikväll, dessvärre...;( )

Får det lov att vara en glasstrut??! ;)

2 kommentarer:

  1. Ge mina stackars gullungar masser med kramar hoppas dom blir friska snart detta är jobbigt för er alla...Ja jag kan tänka mig en stor strut nu..o lite senare i natt så jag håller mig vaken..Fina bilder du tar kram kram

    SvaraRadera
  2. Massor kramar från farmor är levererade! ;)
    Det är inte så farligt som det låter, T har kräkts 1 gång + en liten snabb febertopp, så har det varit varje gång nu, när en av dem (har aldrig haft d samtidigt) blivit drabbad, 1 kaskad-omgång, sedan hur pigga som helst, men det går ju på dagis, så allt e d magsjuka! ;(
    Men nu e vi fit-for-fight again! ;)
    Massor glassar till världens bästa farmor! ;)
    Kram

    SvaraRadera