torsdag 13 maj 2010

Mänsklig Kemi

Ibland sker så kallade "kemiska reaktioner" mellan människor och vi blir kanske förälskade, bra vänner eller lever lyckliga ever after?!
För vissa människor "klickar" man verkligen bättre med än andra och en kemi uppstår, som att vi "reagerar" på varandra på något vis, vare sig det handlar om vänskap, umgänge eller kärlek, och ibland så galet stark att det nästan slår gnistror...Som den gamla klassikern när mamma träffade pappa och såg en blixt över pappas huvud...haha...som vi skrattat åt många gånger, men det kanske var den där "kemiska reaktionen" som small till bara?! ;)

Se bara på kemin mellan dessa äkta makar, Tim och Faith, i denna fantastiska video, när de så kärleksfullt, känsloladdat och äkta sjunger till varandra och liksom drunknar i varandras blickar/själar!
Alldeles magiskt vackert romantiskt och rörande på något vis!

Har du upplevt en stark "kemisk reaktion" någon gång? Jag vet inte hur lätt det är att göra det och tror inte att man kan styra över det, mer än att det är magiskt när det inträffar! ;)
Alla som har ett förhållande hoppas jag har upplevt denna känsla jag pratar om, i allafall en gång?!

Nä, ikväll är en kväll för massor levande ljus och innemys i detta burriga väder...och kanske en och annan "kemisk reaktion"?! ;)
Dessvärre får jag sambon hemlevererad först efter 22 någon gång kan jag gissa, så jag får väl tända ett värmeljus, som han lagom kan blåsa ut när han kommer hem, haha... ;)

Tänd ett ljus och låt det brinna, låt aldrig hoppet försvinna...tralala...

4 kommentarer:

  1. ....eller våra överjag som redan visste vad som skulle hända !!!!

    SvaraRadera
  2. Exactly!
    Det är sååå intressant det här tycker jag! ;)

    SvaraRadera
  3. Kramar! för att din blogg alltid gör mig så glad. Vacker och varm!
    Kicki

    SvaraRadera
  4. Kramar tillbaka Kicki, för att din vackra kommentar gör mig oerhört glad och varm! ;)

    SvaraRadera