tisdag 4 maj 2010

Genom mina...no no, ALL OVER mina solglasögon, nanianana... ;)

Starade dagen med en rejäl kalldusch, sminket åt fanders, kläderna våta och brillorna fulla av stänk, när jag varit uppe på berget och vattnat syrénbuskarna innan jobbet, varpå jag stänger av vattenkranen och skruv....tjoooooff!!! vattensprut ALL OVER...sablans slangj.....grrrrrrrrrr!
Ja, ja, då var man ju vaken på riktigt, då... ;)
På vägen in i bilen ringer sambon och undrar om jag fått vatten över mig...men tack älskling för att du informerade mig efter och inte innan! ;)

Vilken härlig dag förresten, solig och torr, trots den våta starten, men inte ett dugg trist för det! ;)

Avslutades precis med vattning, då säkert mer än hälften av alla ni läsare låg under ett varmt täcke, uppborrad i en skön soffa eller kramandes med er älskling och tittade på Desperate Housewifes, så stod en annan där uppe på berget i skymning iförd dunjacka och gummistövlar, som en ja, desperat hemmafru.
Desperat över att få syrénbuskarna att överleva! ;)

Hoppas ni också haft en underbar dag, med eller utan kalldusch som start... ;)
Kan faktiskt rekommenderas förresten...för ojsan hejsan vad kvick man blev...och lär dessutom vara nyttigare än en kopp kaffe! ;)

PS. Snart kommer sambon hem och jag lät slangen sitta kvar, tyckte han kunde behöva sig en rejäl kalldusch efter en slitig dag på jobbet avslutad med träning, eller vad säger ni...hihi...??! ;)

Kram med stänk av hämnd (så ljuv så ljuv! ;) )

2 kommentarer: