lördag 22 maj 2010

Ensam mamma söker...

Fast jag är van och tycker att det är ganska skönt att vara ensam hemma, så är det lite tomt och ensamt förståss...
Saknar någon att hålla nära... Men jag har ju Ernst förståss! Så vad bölar jag för...?;)

I rabarberlandet poppar han upp som en riktigt ståtlig smilfis till primör...

Jag älskar hans finurliga citat... ;)
Ska vi sitta under ett träd och filosofera tillsammans?

Eller ja, varför inte...

Ja, självklart får du dränka mig i olivolja och massera mig först! ;)
Nä, ensam lär jag få förbli här ute i mitt lilla slott, om ingen prins skulle dyka förbi, på en vit häst, likt en uppenbarelse från horisonten, galopperandes över solig åker och slätt, galopp, galopp...ihaaa! ;)

Nä, tillbaka till verkligheten nu, patetiska mamman...haha...;)
Bäst att sköta markservicen...ena älsklingen sover, den andra är vaken och de hundra syrénbuskarna behöver sig en omgång vatten innan läggdags!
Plikten kallar!
Säg den småbarnsförälder som får sitta ner en stund...(ja, förutom den som befinner sig på Malta då förståss!) ? ;)
Puss för nu!

2 kommentarer:

  1. Jag har honom på landet även om han skulle behövas här på Pilgrimsvägen just nu ;).. Det är "ensam mamma söker" här också då sambon kör fotboll, öl och utgång. Men ja e int bitter ja int ;)

    Hoppas Ni har en fin helg!

    KRAM

    SvaraRadera
  2. Tack, det värmer med lite sällskap i "enam mamma söker"-klubben...
    Ja, visst är han fantastisk den där Ernst, man kan liksom plocka fram honom precis när man mest behöver honom! ;)
    Synd att din upplaga är kvar på landet, jag lider med dig...;)

    Kram

    SvaraRadera