onsdag 12 maj 2010

"Fredag"

Äntligen "fredag" för många (både jag och sambon måste dessvärre jobba imorgon!) inför denna sköna härliga långhelg!

Morgonen började dock mindre bra då jag försökte berätta för den morgontrötta dotterna att det var sista dagen på dagis denna vecka, alltså som "fredag" tjohooo, varpå hon bryter ihop och tjuuuter;

"Mamma, det kan INTE vara fredag efter tisdag, buäää..."
"Nej, förlåt, förlåt, jag skojade bara.." försöker den stressade mamman rädda upp situationen...

Det första som händer när vi kommer till dagis är att fröken utbrister;
"Idag blir det ägg till frukost, eftersom det är som "FREDAG"!" ;)


Ja, alla morgnar kan man ju inte vara så bra att man vaknar på rätt sida, på rätt veckodag eller hur det nu var...??!;)

Så ha nu en trevlig onsdag("fredag") allihopa och åk hem tidigare era lyckans ostar och fira med god mat, ett glas vin och kanske lite tillbakalut i den härliga, våriga värmande eftermiddagssolen?!

Puss för nu

4 kommentarer:

  1. Ja de måste vara konstigt med dessa tokiga helger för barna o oss också....Ja jag ska börja jobba imorgon när alla är lediga...Men tänk i dag fick jag ett jätte fint paket på posten de finaste jag nån gång fått Tack Tack smycket sitter på mig nu Älskade Farmor med små fina hjärtan med barnbarnas namn ååååå så lycklig jag är Puss o Kram till mina ljuvliga små barnbarn åååååå Tack för att du sende paketet till mig det värmde jätte mycke Kram

    SvaraRadera
  2. Å kära nån, inte lätt att förklara....och inte lätt att veta för en liten för den delen :) Stackars liten som inte hänger med i vuxentänk och prat, tänk va svårt det måste vara. Tack för *välj glädje*tipset! Den boken ska jag nog knappa hem :) KRAM och ha en fin fred... hmmmm helg!

    SvaraRadera
  3. och psst. var kan jag hitta en sån där fin *share some love, leave a comment* grej? :) Finns det fler att välja mellan så jag kan ha något liknande tror du? kram igen

    SvaraRadera
  4. haha men gud, nu klickade jag på den och hittade :) jaja, man är ju blondie!

    SvaraRadera