söndag 23 maj 2010

En sån dag...

En typisk städdag. regnet öser ner om vartannat utanför. Ganska skönt att hålla sig inne och göra sådant man inte hinner med när solen skiner.

Som att dammsuga 80-talsgallret in till klädkammaren tex...;)
Bädda sängarna och bädda ner illa Mia som ligger och väntar in mig tills det är dags igen... ;)
Och tusen tack för dina tårar Gud, för nu slipper jag vattna de (förb....de) vackra, underbara tusentals till syrénbuskar uppe på berget...sambons livsverk som han är så orolig och mån om, riktiga fadersinstinker som har infallit sig tror jag...;)
Kanske är det så att man måste kämpa fram något, likt en förlossning för att dessa faders/modersinstinkter skall infinna sig??? För jag vet inte hut många gånger han har hållt på att dö däruppe, svettats, stönat och stånkat och krävt (och fått!) bedövning såsom öl, mat och massage! Jo, det måste nog vara så!
Men, men, män... ;`)
Tänk om han kunde vara lika mån om oss, sitt andra livsverk...men vi klarar oss, vi behöver ingen vattning...det ordnar sig...vi står i alla väder...mamman fixar allt...fix och trix...hokus pokus...haha...;)
Nä, nu skall här rensas lite garderober..dottern har en tendens att dagligen slänga ut hela dess innehåll på golvet...jättecharmigt verkligen...och mamman får sitt dagliga utbrott om att "KLÄDERNA SKALL LIGGA I GARDEROBEN OCH INTE PÅ GOLVET OCH GARDEROBSDÖRRARNA SKALL VARA S T Ä N G D A!" ;)
Svaret? Oftast "Jag ORKAR inte, det får DU göra!";) (tonåring redan???)
Eller bara lillemans favoritord och svar på det mesta , "ALDRIG I LIVET!"
Tur att mamman ORKAR då...;(
Puh, jag trodde först att det var i tonåren jag skulle halka på smutsiga trosor när jag klev in i dotterns rum?! ;)
Ja, i allafall, medan jag satt och bloggade hann busungarna nyss hämta kritor och springa ut på balkongen i regnet och rita ner hela balkongräcket, fast jag satt framför datorn precis innanför!
Jag måste SLUTA blogga!
Detta är inte bra för någon, nu måste JAG dessutom ut och skura balkongräckena oxå...;(
Imorgon är det måndag. Jag längtar. Då är sambon "hemma" igen, jag skall till frissan och mina nya Converse kommer speciallevererade från Dublin! ;)
Njut av städsöndag tills dess. Lova?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar