onsdag 16 juni 2010

What´s your NAME?!!

Hörde på radion härom dagen att män gärna döper saker efter sig...jag lyssnade inte vidare, men jag antar att de menar saker såsom maskiner, fordon, företag och dylikt???
Vilket även slog mig när vi var på begravning i Uppsala förra fredagen...
Här fastnade vi mitt i studentvimlet och "penisförlängaren" blev bräckt med råge...av denne gigantiske traktor med säkerligen ett ännu mer förlängande och manligt namn?!! ;)

Jo, för jag blir ju så känslig och blödig i kyrkor, gråter nästintill ihjäl mig för jag tänker på alla i min närhet som gått bort de senaste åren och det gör så ont av alla känslor...snörvel och snor...
Varpå jag reflekterar över namnet på just servetten jag överkonsumerar...
nämligen Frida.
När jag senare går in på damrummet, så hänger Kimberly där så fint på väggen och serverar snörvelpapper...

Och så väl hemma på kontoret, så är det Katrin som får göra jobbet!
Jaha, är det inget bättre vi duger till, vi kvinnor, än att torka, hålla rent and do the shit-job??!
Fy Fabian vad orättvist! ;)

3 kommentarer:

  1. Men båtar då, de har ofta, nästan alltid kvinnliga namn...och båtar är ju för det mesta ljuvliga skapelser...eller ??

    SvaraRadera
  2. Ha ha vilken härlig reflektion! :)

    SvaraRadera