onsdag 23 juni 2010

En enda cirkus...

Måndagskvällen bjöd på cirkus för oss brudar...och det var faktiskt första gången för denna lilla prinsessa...
-Ooooh, va spännande! ;)
Och cirkusen bjöd vad cirkusar bör, ja ni vet; clowner, akrobater, hästar, hundar etc. etc... Och mamman var minst lika road som dottern för det var ju några årtionden sen sist! ;)

Och klart man kör cirkus all-in, med sockervadd, rem och cola (festisen som mamman försökte styra in på var ju bara att totalglömma!) ;)
Ja, ja...
Och kära barn, jag har då aldrig sett någon sluka en sockervadd så fort i hela mitt liv, stod glatt och skrattade av facination över min egen dotters fanatiska aptit vill jag lova, haha...hon brås på sin far hon! ;)
-Slurp!

-Oj! Vad gör vi nu då? Mamma glömde våtservetterna i bilen och här har vi sockervadds-klibb all over, hmmm....wanna have a kiss?? ;)
Mysig måndag på cirkus, lite som livet är mest och överallt (i allafall med småbarn!); en enda cirkus... ;)

-Smack! Där fick du allt en sockervadds-puss...hihi... ;)

2 kommentarer:

  1. Haha å va gulligt, jag älskade också sockervadd som barn. Så för några år sen skulle jag köpa en och trodde jag fortfarande skulle sluka den lätt, men UUUUU sicken sockerchock och inte lika gott för vuxna smaklökar.

    Och lite mer kuriosa....vi gick alltid på Cirkus Victoria ute på landet som barn. Min morfar bjöd oss och köpte alltid 'lyx-platserna' längst fram, snacka om att jag kände mig som en prinsessa.
    I en paus var vi ute i stallet och tittade, mamma kikade bort för en sekund och vips så är jag försvunnen. Hon hittade mig inne i en spilta, ståendes UNDER en buffel!! :)

    SvaraRadera
  2. Åh, vad idylliskt mysigt det låter med cirkus på landet och på första parkett dessutom...själv var jag väääldigt glad att vi inte satt där, då flera av dessa blev indragna i själva showen (me dont like!), men det måste ha varit uuunderbart som barn...
    ...och hahaha...vilken härlig och farlig (?) rymning dessutom! ;)

    Kram på dig du söta sockervadd

    SvaraRadera