tisdag 15 juni 2010

Lediga måndag...

Passade vi bland annat på att hälsa på på mormors jobb en svängom...
Gungeligung...

Där vi även hade turen att bli bjudna på rabarberpaj i solen med trevligt sällskap...

Och såå socker-chocken därefter också dvs....hmmm, undrar om jag kan gömma mig bakom detta träd? ;)

...Överallt och underallt på en och samma gång...puh!
Opp och ner ner och opp, mamman gal tillslut i brandtrappans topp (som skymtar i bakgrunden..där de envist skulle upp och ner ett par gånger..) ;)
Sedan lämnade mamman över stafettpinnen hos pappan för att få jobba(eller vila?!) en snabbis!
Ledigt är skööönt, men iiintesivt! ;)

3 kommentarer:

  1. ....oj det där såg aldrig mormor, lilla balanselina....!!! Kram på er busungar !!

    SvaraRadera
  2. Kom det inte fram ??

    SvaraRadera
  3. va gulligt, när jag var liten satt alltid jag och mormor i hennes hammock på landet och sjöng den här sången som hon lärde mig:

    'gungeligung, kistan e full. Alla längtar efter silver och guld, gungeligung, gungeligung. Ja alla längtar efter silver och guld '

    Bra text va? Och sen stämmer ju även om man inte reflekterade av innehållet som 5-åring :)

    SvaraRadera