måndag 7 juni 2010

Ny vecka...

Nya närmanden mot medvetslösheten...;)

Ibland leker livet sin hektiska gång;
Full fart - Underbart! för visst är vi som lyckligast när vi är mitt i livet och dagarna är fullbokade med jobb, träning, umgänge och familjeliv! Men så ibland blir det bara för mycket, tvärnit, väggar kommer ivägen, kroppen säger ifrån, slås ut och intager sjukläge;
Fullt ös - Medvetslös!
En mamma som fått bihåleinflammation, vilket innebär en ständig sprängande, yschlande huvudvärk och täppa värre än någonsin...och med en pappa som är bortrest på jobb hela veckan. Ingen bra kombination. No time to rest!
Så jag är livrädd nu. Att jag ska palla. Orka. Och bli frisk någon gång.

Bröt ihop av orkeslöshet så fort jag anlände till jobbet idag, efter en riktig måndagsmorgon, med en bil som till en början inte startade (kodningsfel på nykeln tydligen!) och därav försening till utvecklingsamtalet på dagis, (tur att utvecklingssamtalet bara var ros, ros, ros...är så stolt över mina små guldklimpar, Älskar Er mitt Allt!) ;) sedan full fart till apoteket för att fylla på med värktabletter för att ens kunna genomföra dagen, men så...;(
Tvärnit.

Blev hemskickad direkt för att jobba hemifrån under kurering!

Uppskatta det du har min vän, vardagen, stressen, familjen och det kanske viktigaste av allt, nämligen den friska kroppen du faktiskt bor i och ta hand om den!!
(Jag föregår dock inte med gott exempel, men predika det kan jag, haha...!!)

Hängilängig Kram

2 kommentarer:

  1. Krya på Dig, sov och drick vatten :) Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Åh tack snälla Elin för din omtanke, jag ska verkligen försöka...;)
    Hoppas det är Bra med hela familjen?!
    Kram på Dig!

    SvaraRadera