måndag 14 juni 2010

Ny vecka...

Nya horoskop...
Var uppe på vinden förra veckan någon dag när sambon var borta och började rota i alla ouppackade kartonger...och jag älskar´t...för det är som att "shoppa" varje gång...för alltid hittar jag något spännande, kul eller vackert fynd jag någongång gjort, pryltok som jag är, och det är väl fantastiskt?!
Nu åkte dessa gamla astrologi-böcker med ner, som pappa så fint köpte till min kära mamma när hon var inne i just sin 28/30-årskris...komiskt va?!! ;)
Och det är intressanta grejer det här vill jag lova...tror ni förresten på astrologi...ska lägga upp en omröstning till höger, så får ni rösta där...
Personligen tror jag absolut på en viss astrologi, allt kan självklart inte stämma in på alla, men vissa drag, liknelser och varianter tror jag absolut att vi har ifrån sol- och måntecknen vi är födda i...sedan är det ju sååå mkt annat som påverkar och formar oss, såsom arv, miljö, blahi och blaha...!

Sedan är ju horoskop, som står i tidningarna, något helt annat...som jag aldrig kan låta bli att läsa, men vette 17 om jag tror på??! ;)

För det är så mkt som stämmer in på mig, oxe-kvinna som jag är...och i dessa böcker kan du läsa specifikt om olika tecken som man, kvinna, barn, chef, anställd och kärlekspartner...vilka erogena zoner olika tecken har och vilka andra tecken vi passar bäst ihop med...intressant va?? ;)
Så snart vet jag allt om er gott folk, haha...
(Sandra, vad var ni för tecken nu igen, skorpion/skytt/stenbock...??...minns inte)...Så alla läsare, skriv ditt och din partners soltecken nedan i kommentarsfältet så skall jag berätta hur bra ni passar ihop, enligt denna boken...om ni vågar...hihi...;)

Annars hittade jag en bra sida på nätet aha.nu, där du även kan ta reda på vilket måntecken du är född i, samt läsa om de olika stjärnteknen, (och ta dig själv på bar gärning!)mycket intressant och spännande, tycker jag...
...medan sambon bara suckar, fnyser och grymtar att herregud, tror jag inte att ngt ur alla stjärntecken stämmer in på alla...

Men, men, män...

Livet blir ju lite mer spännande om man är lite vidskeplig! Men just det, han är ju jungfru och dom....haha... ;)

Kram från Oxekvinnan

12 kommentarer:

  1. Stenbock och kräfta. Fast jag tror nog inte så mycket på sånt där. Men du har rätt i att vissa saker stämmer in på en på ett skrämmande sätt! Kram

    SvaraRadera
  2. Stenbock och kräfta;
    Kräftan är lite blyg sexuellt men stenbocken är villig att ta ledningen. Litet mer tydlighet från båda sidor skulle kunna hjälpa förspelet. Varje samstämmighet som kan uppnås i sängen kommer att behövas så till den milda grad för att hjälpa dem över andra svårigheter. De är motsatser i zodiaken med allt vad det innebär. Stenbocken kommer att bli alltför krävande och dominerande för den känsliga kräftan. En affär kan bara vara en kort tid.

    SvaraRadera
  3. Ja de böckerna lästes en hel del, sedan hade jag ju en där man kan räkna ut alla planeters
    förhållande till solen vid själva födelsen. Gick in på aha.nu och det stämde otroligt bra tycker jag. Jag har månen i väduren, därav det egna företaget tror jag. Pappa och jag verkar också stämma bra överens enligt horoskopet och det är ju sant i verkligheten !! Kram på dig ideérika dotter !!

    SvaraRadera
  4. hhahaha oj, det lät ju inte så bra. tur att man bara tror lite halvt på sånt där då!

    SvaraRadera
  5. Ja, visst Rebus, haha...
    Och mamma jag är ju oxå oxe som dig, men med månen i tvillingarna!
    Och här har vi dig och pappa enligt denna boken, ingen sensation men helt ok, fast verkligheten är ju såklart mer trovärdig en helt annan;

    Oxe och vattumannen;
    Introspektiva vattumannen är inte lika intresserad som oxen av kärlekens kroppsliga aspekter. Vattumannen skulle föredra att umgås förtroligt på ett mentalt plan men den typen av kärlek kan inte tillfredsställa den passionerade oxen. Vattumannen i sin tur kan tycka att oxen är alltför krävande. Men vattumannen tycker om att utforska erotiska tekniker och skulle på så sätt kunna bli facinerad. Det här är en tillfällig affär och ett föga lovande äktenskap.

    (Oj, ville jag verkligen läsa det här om mina egna föräldrar, skratt...) ;)

    SvaraRadera
  6. Det jag läste på aha.nu med våra exakta födelsedata var faktiskt mer trovärt....

    SvaraRadera
  7. Exakt mammi, nu var jag inne och läste där igen, där det står att att det inte går att beskriva en människa bara genom ett tecken (ditt sol/stjärntecken!), men mycket bättre i kombination med måntecknet, hmm...intressant! Och kul att man kan testa den "exakta" kombinationen!
    Är det detta som kallas för äkta "själsfrände"...när Allt, även astrologin stämmer...har Alla en s.k. själsfrände?...finns det en "utvald" för oss alla...det magiska ödet...är det så...??! ;)

    SvaraRadera
  8. Alla har en själsfrände vad jag förstår, men det är inte säkert att vi finner varandra i "varje liv"...flummigt eller ? Men jag tror att pappa är min....du vet blixten över hans huvud !!

    SvaraRadera
  9. Jag är stenbock och Andreas skorpion. Men jag fyller ju i början av januari så jag vet inte om jag har några drag från stjärntecknet innan elr vad man säger?!

    Sköt om dig nu och hoppas att du mår bättre i huvudet och bihålorna!
    Många kramar

    SvaraRadera
  10. Stenbock och skorpion;
    Sex mellan dessa två är belönande. Skorpionen är mer fantasifull och stenbocken mer metodisk men de är väl förenliga på dtta område och framgång i sängkammaren sprider sig till andra känsloområden. Båda har stark vilja men skorpionen är benägen att dominera. Stenbocken förstår att skorpionens ägandefixering egentligen är ett symptom på kärlek. En passionerad affär och ett framgångsrikt äktenskap.


    Så säger denna boken Sandra, haha...och det låter ju lovande! ;)
    Men som sagt är kan man ju dels ha drag av andra tecken som du säger, samt är född i ett visst måntecken...och har sin egen personlighet och karma...men lite kul att läsa trots allt! ;)

    Sköt om dig själv, jag mår lite bättre, känns som de aldrig kommer ge med sig, men det släpper väl lagom tills era "spänningar" släpper kanske...;)
    All LYCKA till ER!

    KRAMAR i massor

    SvaraRadera
  11. Jag och A är också vattuman/oxe :) Så där fick jag svaret lite längre upp. Verkar inte jättelovande haha, men jag får trösta mig med att A fyller 21 maj och ligger då på gränsen mellan Oxe och tvilling, iallafall enligt många tidningar. Då kan man välja det som låter bäst :)

    SvaraRadera
  12. Ha ha, ja det där lät ju bra...Försök att varva ner nu, lite ledighet skulle göra dig gott! När har ni semester i sommar? Jag hoppas att vårt lilla gryn kommer ut snart för nu börjar jag tröttna en smula. Ska bli så roligt att ses i sommar när vi två har blivit tre! Ha det fint nu. Många kramar

    SvaraRadera