fredag 4 juni 2010

Nu är nya säsongen här...

...av Svenska Hollywoodfruar...eller nej förlåt jag menar svenska Förortsfruar snarare!! ;)
Visas på kanal5 i under veckorna 29, 30, 31 i sommar (när alla ändå är på semester!)

Diskussionerna gick heta på fejan(Facebook) om detta var nya Bonde söker fru, Ensam mamma söker, Svenska Förortsfruar eller kanske det bästa(och mest sanningsenliga!?) av allt, nämligen *Desperata Hemmafruar*...eller vad sägs...??;) Kom gärna med andra förslag...

Vi tre kvinnor, kära mamma, jag och min syster tillika mammor alla 3, var uppe i Stockholm och blev stylade (=sminkade och hårstylade!) och fotade på the Studio på Kungsgatan 2, och firade varandra med det, i söndags Mors Dag till ära!

Men...det var verkligen inte min dag...då jag var dyngförkyld och hade sovit omkring 3 h natten innan (då jag varit på världens bästa, galnaste, årliga utförsäljning, tuuuusen tack Jessica M. I love u!), inte förberett de tre uppsättningar kläder man skulle ha med sig etc...så upp på morgonen, rafs rafs och stryk och oj, en bajsblöja här och..oj, oj ett plåster där...stress, stress...och rafs ner i väskan för att sedan burna in till staden för att möta upp mamsen och sissen vid tåget...burn baby burn...hade poliserna varit ute på vägarna hade jag inte haft något körkort kvar nu kan jag milt erkänna...för jeesus vad sen jag var...varpå jag tvärnitar in på parkeringen i 120 och springer upp på stationen med tunga väskor och världens mjölksyra (dags att börja träna intervaller tror jag?)och faaaaaaaaaaaan, precis när jag är framme vid spärrarna går tåget...och jag har bara lust att göra en sådan där "huk-grej"...fyyy fabian krysmynta!!

Så dum som jag var, tänkte inte på att jag kunde ha tagit bilen ända upp (är inte van att köra i sthlm utan GPS, hrmpf!)...så jag väntar på nästa tåg...och får sitta där själv med min vidriga förkylning som rinner, retar och kletar! ;) VARFÖR tog jag inte bilen upp, blir så arg på mig själv att jag är så fantastiskt "blond" ibland...;(

Anyway...kutandes och konkandes genom sthlm anländer jag då äntligen 19 min för sent, 1 min ifrån att missa allt! (vilket i efterhand hade varit lika bra, ni ser...d var ngn mening även med att missa tåget, eftersom sminkningen var såå dålig och aaalldeles för stark på mig och hårstylingen inge bra den heller, förlåt...annars var hela konceptet jättekul, proffsigt och coolt tycker jag! för jag menar, hur ofta går man och fotar sig själv egentligen??) (Aldrig mer tror jag. ;) )

Summa summarum blev alltså att jag inte köpte en enda bild inte är så där väldans förtjust i att ,medan min kära syster och mor köpte hela 10 fantastiska var!

Kul för dem, mindre kul för mitt eget självförtroende som åkte ner i botten totalt, urk! Men, men denna bild, får jag väl trots allt bjuda på....tycker jag ser så sliten ut (vilket jag visserligen var!)och gammal...fasiken, nu har jag fått 40-årskris till på köpet...jag kanske åldras i förtid, haha...?! ;)

Kram på Er!

Glöm alltså inte att knäppa på TV:n kl. 12 alla vardagar under semesterveckorna...nej, just det, då ligger ni ändå på badstranden eller är ute på andra semestriga äventyr och gottar er, perfekt!!;)

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker skara! Och vilken lycklig mamma du måste ha som har 2 så välskapta döttrar :)

    SvaraRadera
  2. Jag är en lycklig mamma Emelie, men mest över att det är tjejer med empati och att de gillar att umgås och prata med Moran !! Tack för komplimangen i alla fall.. Kram Lena D

    SvaraRadera