måndag 7 juni 2010

Härliga helg...

Söndagen och Sveriges nationaldag "firades" med en räkmacka vid varvet ute hos "mommo" och "moffa" i det underbara solskenet...yummi...
Sedan blev det bad i den lilla lilla baby-poolen, dags att införskaffa en ny tror jag?? ;)

Och ser man på, där kommer farfar och pappa i båten...

Och hämtade upp dessa busungar på årets första båttur...Aj, aj kapten Långstrump, nu far vi mot de 7 haven! ;)
En liten romantiker övar för framtida Titanic-moves! ;)
Mamman som fick ta bilen hem, blev så klart lite smått avis, men vaddå, jag fick ju en stund i solen utan att ha ögon i nacken och överallt en stund och det kunde ju behövas, då min kära syster stod för dagens "komplimang", då jag premiäranvände de nya jeansshortsen varpå hon utbrister;
"Guuud vilka bleka ben du har, jag har aldrig sett dig i så vita ben!"
Oj, tack, men vaddå ngn gång skall de väl ut...varpå hon förklarar sig;
"Men det var väl en komplimang att du brukar ha väldigt bruna ben?!!" Haha...Tack kär syster, jomen visst... ;)
Nä, har inte solat solarium på flera år och tänker inte göra det heller och inte har jag varit på Mallis och skaffat ngn förbränna, nä nu kör jag svensk sanningsenlig naturlig blekfis-look, som det är vare sig jag vill det eller inte, benen under skrivbordet all day long, bländande vackert! ;)
Kram från två vita hundben i ett par shorts...
Voff voff

2 kommentarer:

  1. Välkommen i gänget "vita ben" vi börjar bli många medlemmar nu !!

    SvaraRadera
  2. Heja vitt! Nej malingt melanom... eller vad det heter.

    SvaraRadera