fredag 23 april 2010

Dont worry be happy! ;)


WHY WORRY?

There are two things to worry about.

Either you have good health or you have bad health.

If you have good health you have nothing to worry about.

If you have bad health you have two things to worry about.

Either you will get well or you will die.

If you get well you have nothing to worry about.

If you die you have two things to worry about.

Either you will go to heaven or to "the other place".

If you go to heaven you have nothing to worry about.

If you go to "the other place" you will be so busy

shaking hands with old friends, you will have no time to worry.

SO WHY WORRY?


Denna fantastiska dikt tillägnar jag Alla med åldersnojjor, livskriser och...dödsångest (?!)
Den är fantastiskt rolig och jag fann den på min mammas jobb för flera år sedan när goa Mia hade satt upp den där, fint skrivsstilsskriven av sin egen mamma!
Jag har haft lite svårt att släppa den, så därför bad jag Mia om den igen eftersom jag tappat bort den gamla kopian jag hade.
Fick den mailad idag och måste bara citera Mias egna fina och värmande ord angående dikten och hennes mamma Violet idag 87 år;

"Jag vet inte var mamma har fått den ifrån, men jag tror att det är från tiden i Canada på 20-30-talet.
Jag blir bara glad att någon mer får den att leva vidare, den är typisk för mammas humor, hon var en härlig kvinna när hon var i sina glans dagar."

Så ta en kopia du oxå, kul att skriva på gratulationskort till människor som fyller jämt, eller vem som helst med lite åldersnoja förresten...vilken ålder det än må vara...(28 tex.!!)! ;)

Kram och Tack till Mia och hennes kära Mamma!

2 kommentarer:

  1. Härligt att den åter får liv. Kanske lagom när mammas liv snart är dags att avslutas. Hon är 97 år inte 87, en aktningsvärd ålder inte sant!
    Många kramar på din 28-årsdag!
    Mia

    SvaraRadera
  2. 97, förlåt, antingen sa mamma fel eller så hörde jag fel?!
    Men kanske pga denna humor, dikt och livsfilosofi hon uppnåt en sådan fantastiskt aktningsvärd ålder?! ;)
    Jag skall testa jag oxå... ;)
    Kram

    SvaraRadera