lördag 10 april 2010

Tvätteria!

Här hemma är det totalkaos och storpackning på gång (jag ogillar starkt att packa, får mest bara ångest, beslutsångest och packar alltid för mycket!)
Tvätterian går på högvarv, för bara barnens alla ytterkläder som släpades hem från dagis i fredags, har väl blivit en sisådär 5 maskiner nu tror jag... (guuud, blir det lika många väskor, hur ska detta då gå?!) Någon som har ett släp att låna ut, pronto??! ;)
Och när jag lyfte ner dotterns overall från dagiskroken, höll handleden på att vikna..."-Jeeesus, vilken tung overall, vad har hänt?"
Varpå jag upptäcker att fickorna är proppfyllda med dessa stora stenar...
"Så har hon sprungit runt här i flera veckor!" utbrister dagisfröken!
-What? Lilla stumpan, overallen väger ju bly, snacka om att pracka på sig vikter i onödan! Ja ni, det är nog allt en liten pippi långstrump till dotter man har trots allt?! ;)

Och eftersom torktumlaren är trasig sedan en längre tid, går brasan på högvarv den med, och hela matrummet är överröst med tvättställningar och kläder!

Kom inte förbi på fika är ni snälla! ;)

Kram En som önskar att hon vore aspackad, men har lååång väg kvar...puh! ;)

1 kommentar:

  1. Ja man riktigt ser aktiviteten framför sig, och
    alla stenar, tyckte hon att de var vackra ?
    Ett drag från mormor och mor tror jag !!
    En lugnande kram från Mor

    SvaraRadera