måndag 26 april 2010

Krisen är ett faktum!!

För idag när jag kom hem från jobbet, tokstressad och börjar förgäves rota efter nyklarna som plötsligt är spårlöst försvunna, med barn som måste in och fräschas till, mat som måste lagas till gästerna som dimper in någon timme senare...men attans, dom är borta...vänder upp och ner på ...Allt!...ringer till jobbet utan resultat...hinner tänka och därmed i princip bryta ihop...att ska jag ta ig in till stan igen med 2 barn och sedan hem igen, då får det bli hämt-pizza...hjääälp....

...Tills jag går upp längs gången och ser något som hänger och dinglar i förrådsdörren, där jag rev fram vårjackan imorse!
Ja, vad säger man, hur är det fatt med tant, hur mår jag egentligen??! ;)
Krisen är ett faktum!!
Blev ju inte bättre av att larmed lät otroligt mysko när jag öppnade ytterdörren och larmade av...hmmm....varpå det blir korsdrag och altandörren i vardagsrummet flyyyger upp! Grattis, den har alltså stått öppen hela natten och dagen och nykeln har hängt synligt i låset!
Välkomna tjuvar...är ni snälla och tar min "28-årskris" med er oxå, när ni ändå håller på??! ;)

Hjälp!

1 kommentar:

  1. Å så fixar hon två plåtar med fantastisk smarrig pizza med god pizzasallad därtill !!!
    Lite högröd och varm i ansiktet då vi kom, men
    att det hade varit sådant tempo dolde ni väl.
    Barnen satt nyklädda och fina och ritade tillsammans då vi kom !! Räkna till tio och
    vila ut. Kram och tack för en jätte trevlig
    kväll !!

    SvaraRadera