onsdag 7 april 2010

Kokerskan is still going...

Bäst att passa på medan energin infinner sig...(brukar vara värre mot slutet av veckan vill jag lova!)
Idag blev det en ost-och skinkpaj som jag alltid har purjo stekt i smör i (en ständigt återkommande favorit här hemma!) garnerad med tomater och oregano, samt en broccoli- och skinkpaj med lite charlottenlök i!
Det var precis så att jag fick ut dom lagom innan de blev alltför brända, puh...så kan det gå när man är ensam och nattar barn samtidigt! ;)
Det här blir smaskens i fjällenstugan efter en dag i snö(!) och sol(?) och utmattade barn(xxzxu%%&w!!!/&?) ;) serverad med en stor härlig sallad och en klick gräddfil till...och gärna ett glas rött!
Over and done!
Pust! Såg inte riktigt ut såhär runt spisen under själva produktionen kan jag meddela! ;)
Elin, utmanar du mig?? ;) Nu har jag bara 1 rätt kvar! Och tusen tvättberg...och...och... innan det äntligen skall bära iväg till fjälla!
Så nu ligger pajerna i frysen och sover i sina folieförpackningar, barnen liggeroch sover i sina sängar... så nu kan jag med gott samvete (tvätten får vänta tills imorgon!) själv packetera in mig i schlafen min och sova en liten stund, aaaah.... ;)

Kram och natti natti

1 kommentar:

  1. va smarrigt det ser ut allting, du verkar verkligen vara en sån där dröm-mamma/sambo som man själv vill vara och 'bara läser om' haha. Fixar och fejjar, produktiv och trollar dessutom i köket! :) Och ja, det är ju precis det jag gör, läser din blogg alltså :)
    Hoppas fjällivet är underbart. KRAM

    SvaraRadera