onsdag 7 april 2010

Mera underbara onsdag...

Påsken är kvar...men däremot har jag sorgligt nog slängt alla vissna tulpaner jag fått under helgen, sååå vackra har dom varit och förgyllt varenda sekund här hemma! ;(
Och medan mamma stod och fejade i köket invigde lilleman lekstugan för i år...
-Hallå, är det nå´n hemma??

-Tittut, här e jag! ;)
Den fotande mamman stod mest och tänkte på sommarens kommande projekt i bakgrunden, nämligen att riva det gamla ruttna staketet och bygga upp och måla nytt, gärna ett plank...tack snälla, kanske någon liten "snickar-Matte" som vill komma hit och visa lite mandomsprov och bygga lite...hmmm??! ;)
(Eller va fasiken, "Ove" du får jobba av ett vettja, hahaha...) ;)
-Oj, nu ropar mamma, maten är färdig, bäst att kila! ;)

Dagens middag, ännu en återkommande supersnabb pastafavorit;
Stek purjolök i smör, tillsätt grädde...
Krydda med salt, citronpeppar, en liten skvätt curry, det skall inte smaka "curry" utan bara få en liten touch och en ljus aprikos färg, tillsammans med en liten klick ketschup alt. tomatpure´!
Koka upp, tag av plattan och rör sedan i räkorna!
Servera med bandpasta, naturell eller spenat och med fördel lite körsbärstomater som tillbehör!
Mycket snabbt, enkelt och uppskattat, då barnen slickade tallrikarna båda två! ;)

(Vet inte om det är ngn som uppskattar mina recept, förutom goa Carolina som tackat just för detta! ???! Blir så glad om ni berättar om ni "snott" ngn mat, bak eller recept-idé, lovar ni...??! Personligen e jag alltid intresserad av ny inspiration!;) )
Kram

3 kommentarer:

  1. Jag tror jag ska sno några recept, de ser så himla goda ut:) Tack för senast! Kram

    SvaraRadera
  2. Hej igen, tycker det är jätteroligt att läsa dina recept, och jag vet att din mat alltid smakar gott!! Shit, känner mig stressad nu, men i kväll har maken lovat att göra en stor sats med köttfärssås, så ska jag laga nåt imorgon!! Kram

    SvaraRadera
  3. JAG SNOR ALLTID....dina recept. ;)

    Var ett tag sen nu dock. Får styra upp det.

    Kram

    SvaraRadera