fredag 2 april 2010

Påsk-Paj...

Skärtorsdagsmys med bästa faster Linda, med godaste påsk-pajen som framtogs ur min lilla favorit-receptbok i huvudet; nämligen fantasin!
Den blev faktiskt jättegod!
Påskkärringens egen Påskpaj;
När jag gör paj, använder jag mig alltid av färdig smördeg på rulle, som jag rullar och trycker ut i en smord form, smidigt smidigt!
Påskfyllning;
Gravad lax skuren i småbitar
Kokt ägg i bitar
Hackad spenat (uppvärmd i kastrull innan!)
Varvade om vartannat...
Strö riven ost på toppen!
Äggstanning;
1 matlagningsgrädde
3 ägg
salt + peppar
dill
rivet skal från en 1/2 citron
Vispas ihop och hälls över pajen! Stjuss in i ugnen på 225C i ca 20min(?) tills den stelnat
Serverades med en stor sallad och hovmästarsås (utblandad med gräddfil om man vill!)
Ååååh, så gott det blev!
Prova du också!
Sedan blev det soffmys med diskussioner, skratt och "flirt-lära" i massor! ;) (Återkommer om detta...) ;)
Kram

1 kommentar:

  1. Glad Påsk på er! Gillar att du lägger in recept jag är så extremt dålig på att hitta på något nytt men du ökar alltid på min reportoar, nice nice :). Imponerad över påskkärringen!

    Kram från oss

    SvaraRadera