måndag 9 november 2009

Upptagen mamma försöker...

Hej alla kära! Jag har så mycket idéer och blogglusta, men så lite tid! Har varit lite dålig på att blogga i helgen, vilket beror på att tiden med barnen är så dyrbar, att jag vill vara där varje sekund och njuta, uppleva, umgås, mysa, skratta och busa all the time!
Man har som småbarnsmamma tyvärr inte så mycket tid över till så mycket annat över huvud taget, i synnerhet inte sig själv, det är hela tiden två andra små hjärtan som går före, som är viktigare i alla kategorier!!
Jag har sååå svårt att tänka på mig själv, går jag i affärer så blir det bara handlat till barnen, eller något hem...Och träningen, det blir mest kånka-matkassar-maraton och mentala styrkeprov! (Gymkortet ligger riktigt där och hånler åt mig i plånboken!!) 

Men det är viktigt att i allafall tänka lite på sig själv, så man inte tappar bort sig själv i allt och alla andra! För mår jag inte bra, så mår ju inte alla nära och kära runt omkring mig heller bra!
(Tänk att man vet precis hur man ska leva, vara, uppfostra och bete sig, men det svåra är ju att göra det!! Ellerhur?!)

Men i och med detta steg jag tog och startade bloggen så har jag faktiskt gjort något för mig själv och skapat ett forum, ett andrum där jag får ut en del av mig själv, där jag får vara kreativ, pusta ut och skriva av mig (och samtidigt berika andra, hoppas jag!)

Det är inte fult att tänka (i allafall lite!) på sig själv!

Just fucking doing it! ;)

Ego Kramar

(Bild från vi.sualize.us)


3 kommentarer:

  1. Bra där!!
    Tack för alla fina ord om mitt lilla mirakel, Björn tittade på gamla kort och tycker att hon är lik sin moster när hon var liten. =) Pussar och kramar från hela familjen

    SvaraRadera
  2. Helt rätt, lite ego måste man faktiskt få vara ju. :)

    SvaraRadera
  3. Mycket bra! Kramar till hela familjen från oss

    SvaraRadera