måndag 30 november 2009

Kärlek - del 2


Kärleken, den underbara...är så mycket mer än den där första attraktionen och förälskelsen...något djupare som växer sig allt starkare med tiden och yttrar sig mer som en tillhörighet, ett samspel i livet, någon att luta sig emot, någon att stötta upp, någon att dela allt med, ett förhoppningsvis livslångt partnerskap!
Men, såhär efter att ha burit och fött två barn så är det inte så lätt alla gånger att ha varken tid, ork eller kärlek över till så mycket annat än dessa två små mirakel, som suger ur en alla egenskaper och känslor man äger och har! ;) Varken till sin partner eller till sig själv...
Men det är ju sååå viktigt, som alla äldre och erfarna säger till en...glöm inte bort varandra...tänk på att göra saker bara ni två...men det är sååå svårt, man vill ju göra allt med barnen! (Jag längtar ju ihjäl mig och får dåligt samvete, bara jag åker till ICA och köper Bindor, Blöjor, Batterier eller något annat Behövligt...for god sake!)
Blev så full iskratt när min kära syster(och även min mamma, tack för din söta kommentar!) berättade för mig att vi var helt tokkära när det begav sig och lååångt därefter, tom när vår dotter var nyfödd, vi var ute hos mina föräldrar och min sambo var på väg dit, varpå jag spattig och dan, alldeles till mig av berusande kärlek, bara hoppade runt av pirrig förväntan!
-Men, guuud, var det så??? -Neeej, sluta! ....Jag höll på att GARVA ihjäl mig! ;) (Har jag verkligen känt så för den där karlsloken...skratt?!)
"-Kommer du inte ihåg det??" undrar min syster?? Som om det vore självklart!
Nej, jag gör faktiskt inte det. Och det är väl hemskt! ;(
Så ibland måste man nog PÅMINNA sig om allt fantastiskt man gjort tillsammans, nykära och galna;
Som när vi badade på balkongen....
Eller förlovade oss...
Eller när jag blev upphämtad i limosin...
Alla romantiska resor, semestrar och äventyr...
Blomsterbud till jobbet...
Två fantastiska barn...
Etc. etc. etc.....(Listan kan göras hur lång som helst, nu när jag tänker efter...;) )
Kärleken behöver ständigt "vattnas" för att, likt amaryllisen, bli GALET lång(Carolina skrev skönaste inlägget i sin blogg, lät såå kul!) ;)
Livslång kärlek behöver näring!
Finns ej att köpa på burk.
Bara i ditt eget inre skafferi!
Dags att plocka fram och börja vattna.
Bums! ;)
Eller vad säger ni alla Kära??
(Bild från vi.sualize.us)

1 kommentar: