måndag 23 november 2009

Äntligen hemma...

...har inte varit här (för då hade det varit klart nu! ;) ) Men Jag och barnen är äntligen hemma, efter en helg på vift...puh, vilken helg det har varit, borta bra men hemma bäst...Och här har det, som ni ser, hänt grejer... 
...En liten uppfräschning av köket med nya bänkskivor, nytt kakel(som ännu inte fått fog), och en alldeles ny bar...åååh, vad bra det blev, snart får Du komma hit så ska jag bjuda Dig på ett glas bubbel, glögg och pepparkakor eller kanske en god drink...?

Även massor målning har hunnits med, på de ställen (tvättstuga, hall, trapp, övre hall!) där det fortfarande inte var vitt (vitt, vitt, vitt älskade vitt! ;) )...fantastiskt!
Nu återstår bara massor kompleteringsjobb, fäktmontering, målning etc. etc. innan jag för göra det jag gillar allra mest, nämligen inreda, dekorera och pysselipyssla! ;)

Hoppas Ni har haft en underbar Helg, min har varit en aning intensiv, med en lördagnatt utan en blund sömn, eller ok en och annan blund blev det nog körandes i bilen på väg till och från barnakuten...(Tur att läkaren var snygg så mamman orkade hålla upp ögonen under själva undersökningen...fniss!)

Så idag blir det en hemmadag, med barn som behöver kryas på, ett hus som behöver STOR-städas, en kyl som behöver fyllas och en mamma som behöver zzzova... (Otillräckligheten är total!), men det är bara att bita ihop, klistra på ett leende och köööra... ;)

Fast Allt jag önskar är, i allafall en tusendel skulle räcka, att bli Törnrosa för en stund;
-Ge mig sömn i hundra år! ;)

Ha en underbar dag alla fina läsare out there....
Nu ska jag, just det inte zzz...ova, utan zzz...täda!
Puzzz...

4 kommentarer:

  1. Vilket vackert hem ni bor i. Vilket slott ni "hittade"

    Vill bara säga tusen tack för din jätte goa kommentar hos mig. Den gjorde mig så glad ska du veta. Tack

    Många kramar
    Marit

    SvaraRadera
  2. Åååh så fint ni ser ut att ha det! Verkligen! Jag blir så inspirerad att fixa och dona själv, men det brukar oftast stanna vid tanken... =) Massa kramar

    SvaraRadera
  3. Vad kul Jessica...Jag såg på facebook idag att du börjat riva tapeter...Vad spännande!!
    Lycka till med tapetrivandet och det nya projektet!
    Kram

    SvaraRadera
  4. Så fint det blev... længtar till att få sitta i baren med en varm gløgg.
    Många Många kramar

    SvaraRadera