torsdag 2 september 2010

Veckans middagstips!!!

Måste bara tipsa om vääärldens godaste, snabbaste och enklaste middag med inspiration ifrån MatplatsenBloggfamiljen, ääälskar denne Viktorias inspirerande, vackra och otroligt aptitliga bloggsida, mumsi!!


Bara att bena ut en färdig-grillad kyckling och lägga i en form, koka ihop en gräddsås...(personligen tillsatte jag bla flytande honong och färsk basilika!) och hälla över!

Skulle enligt receptet stå och dra i ett dygn alt. ett par timmar, men eftersom jag aldrig orkade bena ur kycklingen kvällen innan när allt jag ville bara var att slänga mina egna trötta kycklinglår på sängen, så gjorde jag den utan någon "dragning" alls...vilket funkade det oxå...bara stjuss in i ugnen i ca 15 min...

Och voila!
Serverdes här hemma med pressad potatis vilket blev en sensation...bara lille charm-knutte åt 3 hela portioner själv!!! (Pressad potatis är förövrigt fantastiskt gott och otroligt barnvänligt!!!)

Nötterna glömde jag förståss bort och fick avnjutas efteråt istället, men tanken den var gooood ni! Och vad är det som räknas
?? ;)

För originalreceptet, se länken nedan!!!
Helt klart ett nytt favvo-vardagsrecept på listan!
Tack för det Matplatsen och dess ägarinna! ;)
Prova du oxå!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar