tisdag 7 september 2010

Alla hjärtans lunch...

Lite bloggande till lunchkaffet smakar sött!! ;)

Måste bara bjuda på förra veckans bästa lunch, när jag var och hämtade thaimat och herrn i kassan utbrister;
"Jaha, måndag...mycket att göra...??"
"Ja, visst absolut!" svarar jag...
"Går du i skolan eller...??" (SKOLAN, huuuur ung tror du att jag e om jag får be, tjoooohooooo??!!) (fast visst kan man plugga hur gammal man än e...vi bortser från d!!) ;)
"Nej, så ung är jag inte....jag jobbar och sliter!!" utbrister tant 30-årskris!...(glömde visst att tillägga att jag är 2-barnsmamma oxå!) ;)
"Du ser UNG ut!" säger han då och ler...
Jag går en bit därifrån och försöker se upptagen ut med mina egna tankar som skriker i slowmotion inombords "D-U***S-E-E-E-R***U-N-G***U-T!" som jag patetiskt nog suuuger åt mig som en torr och sur gammal disktrasa, sneglandes ner i golvet och försöker att inte le alltför brett och ärligt!! ;)
Varpå han fortsätter att fiska efter information...
"Astra eller.....???"
"Nej, redovisningsbyrå...blablabla..." och sen så kommer maten, tack och lov! Och jag går ut till bilen med det bredaste leendet på länge och känner mig lycklig, lyckligare, lyckligast...för att en thaimats-gubbe sagt att jag ser UNG ut!!

Det klingar 30-årskris va, hahaha...???? ;)

(Ni ser, jag lever ju på det fortfarande!!)

Kram från "gymnasieeleven"

4 kommentarer:

  1. Drömmen är ju att vara lika snygg som dig när jag kommer upp i din ålder!

    SvaraRadera
  2. Men gullekussen min...skicka hit ditt kontonr och säg hur mkt pengar jag skall sätta in!!! ;)

    SvaraRadera
  3. Du ser ju ung ut! Och du är jättefin! Jag har ju sagt åt dej att lägga krisen åt sidan nu:) kram

    SvaraRadera