söndag 12 september 2010

Söndags-åååh...

Ingen ångest här inte...är precis i färd med att krypa ner i nybäddade sängar...finns det något skööönare...??
Efter en välbehövlig hemmafixar-dag, med rens i garderoben, tvättning, städning, kaffekokaravkalkning och diverse trädgårdsarbete...
Hmmmm...orkar inte ens ge mig på en endaste rad, på ett endaste blad, i en endaste bok...utan funderar på att bara slänga mig raklång, kadong, i sängen och burra in mig under täcket...och ladda med skönhetssömn för kommande härliga kafferaster...nej, jag menar arbetspass!! ;)
Sambon är fortfarande ute i garaget och röjer (kl. är 22.30)...han blir lätt smått manisk när han drar igång med sina röjar-preoject vill jag lova, vilket han förövrigt är heeelt outstanding på!! Han liksom röjer bort grejer, ordnar upp pedantiskt och städar klinisk som en blandning av rena rama Arga Snickaren och de där städtanterna i ............!! (vad programmet nu heter??)
Smög mig ut nyss och en "hockeyplan" med hockeymål, basketkorg, piltavla, stereo och allt möjligt sportsligt, manligt, hårt och rufft slog mot mig i garaget...
"-Du ska inte ställa in en säng här oxå?" undrade jag och sprang in till husmyset igen, tihi?! ;)
Men, men jag får väl hoppa isäng med min älskling varmvattenflaskan istället, värmer skönt på min trötta onda korsrygg, imorrn blir det "mörbult" igen tack och lov!!
Jag menar, man behöver ju känna att man lever ibland!!
Och plötsligt drar veckan igång med ett he....ike!! ;)
Först sova.
Natti natti

3 kommentarer:

  1. Var har du köpt varmvatten flaskorna? :)

    SvaraRadera
  2. Det är min mamma som köpt dem till mig faktiskt, jag bollar över...

    Tror hon köpt dem i Järna någonstans men tror även att dem säljs på Hälsokost...??!

    En helt underbar "partner" som lindrar värk, stillar smärta och värmer när det blåser kallt!!! ;)
    I love.

    SvaraRadera
  3. Den är köpt på Weledas butik i Järna. Jättebra kvalitet, håller i minst 10 år. Jag sover också med en varje natt....underbar !!!!
    Hälsar Lena

    SvaraRadera