söndag 26 september 2010

Godaste och enklaste fiskgratängen...

När vi fick gå på snopparna med skalare, låta dem koka i skollhett vatten och sedan mosa dem med elvispen till en krämig mos...(oj, valde jag fel ord nu...äsch, råvara som råvara!!)

Så fick det bli till smarrigaste fiskgratängen (tror att det är Camilla jag snott receptet ifrån om jag inte minns fel??)...
Bestående av laxfileér som du först lägger in saltade och citronpepprade i en smord form i ugnen i ca 5-10 min innan du lägger potatismosen i en krans runt om...
Häller över en omgång hollandei-sås, kräftstjärtar och kryddar med salt, citronpeppar och dill(om man vill) på toppen...

In i ugnen och voila!
Världens godaste lax-fiskgratäng står på bordet!


Prova, jag lovar ni kommer inte bli besvikna! ;)
(Tack Camilla!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar