måndag 20 september 2010

Ny vecka...

Nya mognadsfaser...


Hjälp! Tiden går fort hörrni, man förstår nu vad alla menar med att passa på å njut etc. etc...för snart sitter moppemuschen där som en smäck!

Mammas lilla bebis-prins... ;)

Skönaste bilden mms:ad till pappan av dagisfröknarna med texten "Du är välkommen!" efter två veckor av måndagshämtning (=min massagedag för tillfället!) med mindre bra utgång...

Första måndagen han hämtade fick han minsann hör av fröknarna vad Ludde hade sagt hela dagen;

"Pappa är gammal och full!"...Haha...(så hemskt...fy, skulle aldrig visa oss fulla för våra barn för övrigt!)

Månadgen därpå stod det stort, klart och tydligt på tavlan att "Imorgon är det slottsfest!" plus att fröknarna påminde honom...att glöm inte säga det till Matilda nu...

Kommunikationen är usel...så helt ovetandes sjutsar jag dit min lille prins, som inte var någon prins till finaste slottsfesten, för självklart visste jag ingenting! ;(

Det fick han ju sedan höra argt av både mig och något snällare av dagisfröknarna som även utbrast;

"Stackars F, nu kommer han aldrig våga komma å hämta mer!"..."Vi får skicka en inbjudan så får han komma hit en hel dag och se att vi inte är så farliga!"

Varpå jag fick hälsa tillbaka till fröknarna;

"Skickar ni en inbjudan så kommer han direkt!!"

Därav detta underbara sms!!

Förövrigt väääärldens bästa dagsi och fröknar, ni är så fantastiskt lättsamma, superroliga och bara för härliga!

Tack för det!

1 kommentar:

  1. Åh vilken underbar bild, den fick mej verkligen att le!

    SvaraRadera