torsdag 4 februari 2010

Skottår...??

Guuud, det finns liksom ingen måtta på det vackra eländet!
Hur mycket snö kan det då komma egentligen och vart skall man göra av den, jag är såå facinerad, lycklig, överväldigad, bedrövad, rädd...ja, jag vet inte....??
Denna bild tog jag igår kväll (addera dubbelt så mkt snö och du har dagens vy!) då jag först värmde upp med skottning innan kvällens träningspass och ja, sedan var tvungen att fortsätta även när jag kom hem, rena rama träningspasset isig herregud! Vem behöver träna, när man måste skotta??
Och vilket skottår det har varit!! ;)
Sedan var jag så skönt trött, hade tänkt att blogga av mig lite, men jag var så utmattad att jag gled ner i ett varmt bad, lyssnade på musik (Brandys album Human = I love!) och bara njöööt!
Sedan var det fantastiskt skönt att stupa isäng...zzz...
...helt ovetandes om att det snöade hela natten...
...för att sedan vakna upp och behöva skotta hela den gigantiska uppfarten IGEN...grrrr...

Ordet insnöad har precis fått nya dimensioner!

Och jag börjar på allvar bli riktigt rädd...
Vallarna bara växer...
Vårat hus börjar alltmer likna en igloo...
Snökanonerna står riktade mot mig om natten, i de marigaste av drömmar...
De elaka (snö)gubbarna blir allt fler...
Och de istappra jävlarna bara väntar på att få spätta mig... (gud, se upp för istapparna, d e livsfarligt nu!)

Guuud, det känns som om den där stora snöguden sitter på mina axlar med sin gigantiska tyngd, var dessutom olägligt nog mkt armträning på träningspasset, plus att jag de senaste två dagarna på jobbet, enformigt suttit och skrivit över 500 i princip likadana fakturor...(ni vet så där så man får krypningar i kroppen tillslut!)
...Krampen har bitit sitt krampaktiga grepp om mig!

Kom och massera loss mig nu!
Snälla! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar