onsdag 10 februari 2010

Halle Hjärtanes...

Vad jag blev fikasugen, nu när jag satt och bokförde en kunds representatons-kvitton...från massor olika mysiga kaféer, restauranger och hotell...semlor...och bullar...och bakelser och frallor...och sallader...och sprit (ojsan!)...och latte...och...mmm...
Så pass att jag just ställde mig och "vispade" den kalla mjölken med en gaffel i eftermiddags-kaffekoppen och var tvungen att rota fram vad som fanns i vår stora tomma kontors-kyl... Så en sup Blutsaft fick det bli, en fake-latte och en sportknäcke med philadelphia och röd paprika (såå gott...vilket brukar agera min frukost de få gånger jag inte hinner göra min morgon-smoothie!)
Bäst att ladda med en energikick inför hemgång och också dagens största arbetspass, nämligen dagishämtning, middag, bad, bus, nattning etc... Sedan blir det "kärring-gympa" med grannpinglan och det är nog precis vad trötta mamman behöver, efter ett 12h-arbetspass igår så behövs energilagret både tömmas och fyllas på med nytt...och det är väl lite det träning handlar om??!
Sedan skall jag packa(som är såå tråkigt att jag brukar dra mig för det och göra det i sista stund, vilket brukar sluta i kaos...) inför helgens Norge-tripp...tjoho!...ska bli så skönt, mysigt och trevligt med lite miljöombyte...fast vi missar tråkigt nog Alla Hjärtans Dag...jag som var så sugen på att hjärt-pynta hemma...och Let´s Dance...
Halle Hjärtanes hur skall detta gå... ;)

Hjärtlig Kram

(bild från vi.sualize.us)

6 kommentarer:

  1. Har du svimmat i duschen lilla gumman !!Kram
    modern

    SvaraRadera
  2. Nej, men däremot tuppade jag nästintill av i det kokheta badet...Var sååå skönt avslappnad, trött och seg i hela kroppen att jag bara släppte morgonrocken på golvet bredvid sängen och svimmade raklång däri...och somnade på studzzzzz...

    SvaraRadera
  3. Så avis jag blir på det vita slottet i headern. Jag vill också ha! :)
    Nu ska jag göra mig en fusklatte jag också.

    SvaraRadera
  4. Ni missar inte alla hjärtansdag den finns i Norge också.... Ta med hjärtpyntet om Du vill...Trist men Let`s Dance det missar Du..Vi ska nog ha lite alla hjärtans dag här .... I Norge är det MORS DAG samma dag som alla hjärtansdag...
    Kram Svärmor

    SvaraRadera
  5. Ja, visst e Valentines Day internationellt och firas samma dag i hela världen ...Tar med mig ett par kartonger med hjärtan då, vilket jag förmodligen faktiskt har...;)
    Nä, du, det blir bra mycket 3vligare att få komma till Norge och bli bortskämd i erat sällskap ska du veta...Let´s Dance kan jag gott lämna hemma...
    Men oj, Mors Dag....tur för dig att du fick det sagt...(nu vart det lite småbrådis här)...tihi...;)
    Ses imorgon, vi längtar.....
    Kram

    SvaraRadera
  6. Ta med dig alla kartongr med hjärtan du har så ska vi pynta.... Ni är hjärtligt välkommna jag längtar såååååååå
    Kram Svärmor

    SvaraRadera