torsdag 18 februari 2010

IKEA - Here I go again on my own...

Ojojoj...fy helvetes jävlar(ursäkta om jag svär som en karl, men jag trodde just att jag var en!)...

Älskling, vill du ta kol på mig eller.....den listan var inte nådig....jävlar imig....
Ja ni, nu har man varit ute på en riktig jävla tur, tänk inte mysshopping på IKEA med fika, flanerande och lite småplock, nej icke, tänk er snarare en lyftkran...för det är nog det jag skulle ha behövt varit...tror jag...
Burnade iväg i "lilla" Craftern...ni vet en nästintill lastbilsstor arbetsbil med "studs i sätet"...jag riktigt kände mig som en redig karlakarl där bakom ratten...en jävla pondus inföll sig, så pass att jag nästintill tog tillfället i akt att gräva mig lite i näsan, klia mig i skrevet...oj, släppa en och annan skydundrande rakabajsare i takt med Rockklassiker på högsta volym, baka stora kladdiga prillor och torka av resterna på sätet...såg dock tyvärr ingen storbystad blondin att slänga långa blickar på...fasiken! ;)
Efter lite färghandlande, väl inne på det berömda varuhuset, började packandet, konkandet och staplandet, varpå jag insåg ganska snabbt att jag aldrig skulle greja att få med mig alla grejer ut i ett svep...så det var bara till att samla krafter för två överbelamrade vagnar, 2 kassaköer, 2 snömoddsdrace med överpackade vagnar ut till bilen...ja, de var lagom kul när man helt färdig var klar med den första att entra varuhuset för 2:a gången och börja om med samma staplande, släpande och konkande procedur igen... ;(
Den lilla kärleksfulla listan bestod av följande;
2 stora skrivbord, bestående av 2 enormt tunga, otympliga och stora skrivbordsskivor, 8 ben, 2 stora stålunderreden, 3 data-upphängare, 4 skrivbordslampor, 2 dokumentförvarare, 2 papperskorgar, 8 tidningsfack...kanske 10 hyllor hem, 5 korgar, 111 konsoller, 1000 värmeljus etc etc.....var nästintill nära på att börja grina där ett tag och tänkte "gud står jag verkligen här, alldeles ensammen på IKEA och skall få med mig allt detta, 1 liten tjej, UPP på vagnen, UT till bilen och IN i bilen...Here I go again on my OWN???
Vad har jag gjort för att förtjäna detta?? Råkat sagt att "Jag älskar IKEA!" någon gång kanske, men vaddå? ;)
Men det var bara att bita ihop, förvandla sig till en monstruös lyftkran och gört! ;)

Har man fött 2 barn så är man ju nästintill odödlig... och gnäller inte för småbagateller inte...lite som en stressig trots-morgon hemma bara, fast då har man ingen vagn att slänga tjofräset på, utan får ta den ena ungen på axeln, medan den andra....och alla kläder...och extraskorna ja...och vart har du tappat vanten....."-Jag vill ha min hockey-klubba buääääääää!"....och hjälmarna just det annars får ni inte åka pulka...och tjoff in i bilen....har vi glömt ngt? självklart...ut igen...och nej jag ser inget, rutan måste skrapas...skrapa hysteriskt...ut igen..."Skrapa min ruta oxå buäääääää" och så äntligen iväg...och tvärnit utanför dagis och duns ut ur bilen...och konka-repric...och så äntligen tjoff in på dagis....."Jag vill inte gå på dagis buäääääää!"....nej, har du bajsat...men mamma hinner inte...byta blöja...och så iväg till nästa dagis, med tunga steg i snön och famnen full av hälften av de grejer vi glömt...och så det andra barnet ja, jag tar dig i famnen och så....tjoff in på nästa dagis, av med byxa-jacka-vantar-mössa-skor i snabbrepris på omgång 1...och så lite separationsångest innan jag äntligen får om jag har tur en puss och kram, men oftast bara ett morr "gåå nuuu!" med en viftning mot dörren!...;) gånger 5 per vecka...sedan har vi ju lika många hämtningar oxå...jag vill inte hem...nej, pappa hämta...inte mamma....nej, har du bajsat...byta blöja....vi måste handla...osv.osv.osv.
I allafall så överlevde jag IKEA-turen, med massor krimskrams i behåll (det var den enda trösten!) oc hade plats funnits hade det blivit mer, men energin att gå in en 3:e gång, utan middag och allt, var helt uteslutet!  ;)
Men väl hemma(efter en ganska långsam tur hem i beckmörkret, eftersom jag varken visste hur man fick på spolarvätskan eller helljuset(och inte kunde ringa sambon som låg och sov!) - så ja, man kom då slutligen hem som en kvinnlig bimbo trots alla mandomsprov!) ;) var det ju bara att packa ur bilen igen (det som skulle hem!) men några hyllor låg underst att jag inte orkade ta dem (vilket jag fick mig en liten utskällning för imorse, eftersom bilen skulle vara tömd då gubbarna skulle ut och jobba på morgonen...bara för han hade varit uppe och sett hockeyn och låg och sov som en gris, ikapp med barnen och inte kunde komma ut och hjälpa mig!) ;(
Summa summarum, så skall jag aldrig mer mottaga några som helst "kärleksbrev" hur mycket "kärlek" de än må innehålla! ;)
No more - Here I go again on my own...inom bygg- och möbelhandlings sektorn!

Jag hatar IKEA! Hörde ni det...Jag hat-älskar IKEA! ;)

Kram Matilda - the Machine

Har försökt lägga upp White snakes- Here I go again on my own, som var en av de skönare låtar som spelades på Rockklassiker i Crafter-turen, från Youtube, men jag vet inte varför det inte går??! 

1 kommentar:

  1. Åååhhh herre Matilda, är det dax för husmors
    semester snart ? Du får gå en kurs i hur man
    lär sig säga nej ! Tur att du har dina blommor
    och pysselådran, det väger nog upp allt det andra !! Kram Moran

    SvaraRadera