torsdag 18 februari 2010

Jag blir sååå avundsjuk...

Var precis inne och läste på en bekants blogg C, hon och hennes M, världens goaste, snällaste och härligaste människor, som jag jobbade med på mitt första jobbKonsum Erikshäll, när jag gick på gymnasiet... ;)(man kan säga att dom lite uppfostrade mig där, inte konstigt att man blev som man blev...) ;)...
... Nä skämt åsido, så har då i allafall hennes fina karl M (som hon numera är gift och har 2 barn med!) gett henne en present, bara sådär, en rosa Ipod från apple med en gravering - Carina I love U.
Som hon ska kunna ha när hon är ute och springer.
Precis vad en 2-barnsmamma behöver, bara få komma ut i löparspåret, få lite egentid, rensa huvudet och ja, lyssna på skön musik!
Jag blir sååå rörd och glad för din skull C, det är du verkligen värd, vilken fantastisk och omtänksam karl du har! Jag blir sååå avundsjuk! ;)

Världens finaste kärleksförklaring i många bemärkelser!
Hon var dessutom snabb med att poängtera att världens bästa M icke var till salu...attans...men jag funderar på att lägga ett bud i allafall...(sa du att han var ledig fredagar också??) ;)

Så alla män, karlar, pojkar och gubbar därute, kanske ett tips att ta efter och ge till sambon, frugan, den utbrända mamman, eller den du håller käääär! ;) (känns som en en present som män ger, då den kräver viss teknisk ansträngning för att "få in" musiken i den...) ;)

En annan började i och med detta, drömma mig tillbaka till Konsum-tiden...då jag fick ett blomsterbud hemskickat (bodde fortfarande hemma då!) av en kund...som jag inte hade ngn aning om vem det var, mer än att han var inne och handlade väääldigt ofta ;)....ett paket russin- en mjölk-te-ett paket russin till....så en dag när jag kom hem så stod en bukett röda rosor med vit brudslöja på trappen, med ett litet handskrivet kort i sig;

"Du är söt så du bedårar
Jag blir blöt av tårar"

De där orden kommer jag aldrig att glömma, det var så gulligt på något vis, tack snälla du, vem du nu var....du vågade sedan på dig att fråga om jag ville komma hem till dig på en kopp te, men jag hade redan pojkvän då...!!

Ni ser, nu börjar man leva på gamla meriter....herregud....*skratt*
Det var tider det...

Mer kärleksförklaringar till folket!
-Ja tack, snälla! ;)



Just det, icke att förglömma, jag fick ju en hanskriven liten lapp av sambon idag, så romantiskt som en inköpslistaIKEA, dit jag tydligen skall åka efter jobbet idag...;)....bland annat två stora skrivbord till sambons kontor(en annan får inte avlastning av sambon utan pålastning!!) skall jag lyckasmed mig hem, alldeles ensammen...bäst att koppla in den kvinnliga listen...lite hyllor och grejer till barnens rum, köket etc....och ja, kan hända att jag även trösthandlar ett och annat krimskrams! ;)

KRAM Tantaluran

3 kommentarer:

  1. Hej Matilda! Det var väl en gullig lite sen "alla hjärtans lapp" du fick!! Puss till F!! Jag har ett tips: åk till Ikea, handla utav bara f**n, massa krimskrams, betala (självklart med F:s företagskort, he, he), Sen tar du allt på hemkörning! Du kan omöjligt bära med Dig allt själv (he, he) Lycka till! Kram

    SvaraRadera
  2. Nu är firman ruinerad! Jag gjorde precis som du sa Elin...dock inte det sistnämnda...skickade istället ett bud med en liten gullig lapp där det stod "bilen står färdigpackad utanför IKEA, klar att hämta"
    Själv tog jag en limmo (företagskort e fantastiskt!!) till det flådigaste Spa´t jag kunde hitta!
    -Vi ses på måndag allihopa! ;)
    Puss

    SvaraRadera
  3. Tack och bock för komplimanger, värmer i snöovädret!! :)

    Snöigkram

    SvaraRadera