tisdag 23 februari 2010

Karriärskvinna...??



Går här hemma och vabbar med sjuka barn och undrar om jag någonsin kommer bli en karriärskvinna och göra karriär i något som helst annat, (har inget direkt drömyrke förövrigt, förutom något "kreativt" och hur luddigt e inte d??!), än det jag idag gör storkarriär i, nämligen att vara MAMMA...ett heltidsyrke, som inte betalar sig särskilt bra i pengar, men sååå mycket annat, såsom kanske det bästa och mest värdefulla av Allt, nämligen KÄRLEK, för jag tror att jag jobbar på rätt bra, ingen lönehöjning i sikte, mer än att dom verkar älska mig (men barn älskar väl sina föräldrar oavsätt, så...??)...i allafall, tänka sig vad man ger och får underbart mycket kärlek av sina små arbetsgivare...och vid sidan om detta dygnet-runt-arbete, som man dessutom aldrig kan ta semester ifrån,  skall man lyckas greja sitt 75%-iga "extra jobb"...
Och ta hand om sig själv...
Och sin partner...
Och sitt hus...
Och sina vänner...
Och sina intressen...
Och, ja kanske ibland ingenting, utan bara få vara...

Men det är ju aldrig försent, det är väl bara att hålla ut, så kanske "min tid" kommer någon gång också...Min mamma startade tex eget när hon var 40 och min mormor utbildade sig efter 60, så nog har man då allt tid på sig...
...Tills dess skall jag verkligen försöka njuuuta och ta tillvara på tiden med det kanske mest krävande yrket i världen, som icke är att ta förgivet, men oftast ack så underbart, nämligen FÖRÄLDRASKAPET!!

Kram MAMMAN - För vad vore Jag utan mina små kärleksspridande gullegryn till arbetsgivare??
 För visst sätter ni er mamma i jobb allt! ;)
Puss puss puss på Er!


2 kommentarer:

  1. Ja din egentid kommer, passa på och njut av
    barnen som du gör. Småbarnstiden kommer inte
    tillbaka !! Kram

    SvaraRadera
  2. Tack mamma!
    Ja, tänk att man alltid skall fokusera på det man inte har, istället för att njuta och glädjas åt det man faktiskt har! Det är ju fantastiskt med småbarnstid, visserligen extremt krävande och energitagande emmellanåt, men inte alla förunnat och absolut en tid som snabbt är förbi och aldrig kommer tillbaka!
    Jag är trött och sliten, men lyckligt njuuutande! ;)
    Kram

    SvaraRadera