torsdag 11 februari 2010

-Skiiiiiiiit i vad Jag gör PisseNisse! ;)

Tänk er massor svettiga "tanter" i en gympasal...tänk er skumpande dallrande muskler...tänk er celluliter i gungning...tänk er flås och röda ansikten...tänk er ett jävla annamma...tänk er riktig härlig träningsglädje...tänk er aurobicsteg till denna sköna Nanne-låt...tänk er att du tar i som mest i "skiiiiiiiiiiiiit!"....och tänk er Mig där mitt ibland..(tänk INTE på kräksjukan, för då kanske du får den!)...och tänka sig 10 unga män...jo jo minsann! ;)

Nu så börjar dom flockas kring "tanterna"...måste nog erkänna att vi blev rätt paff när ett 10-tal karlar skulle vara med och svettas ibland oss...men det gick strålande...om än dock lite fnittrigt och ansträngt emellanåt, då man plötsligt reflekterade över alla tränings-ställningar, typ ligga och bresa med benen på golvet, stå på alla fyra, jukka...ja...you name it! ;)

När jag kom hem och berättade utbrast Pisseni....nej jag menar Sambon direkt;
"-Va fan gjorde dom där??" och vaknade till ordentligt där på sofflocket!
Jag valde att bara le till svars.... ;)

Riktigt skön låt av Nanne Grönwall att träna till, jag gillar denna riviga och härligt positiva kvinna med galet mycket fart och fläkt i....och vilken bra, sann och tänkvärd  text dessutom...(som är så tyyyyypiskt kvinnligt!)

"Du har ett skvaller och gnällbegär, om hur puckade andra är.
Om du la ner samma energi, på vad du gör av ditt eget liv
så hade världen sett bättre ut, så ge dig, för jag e inte DU" 

Så, detta är ditt liv, din tid, dina val, så skit i vad andra tycker och tänker och gör! 
Alla är vi olika, har olika förutsättningar, olika livssyner, olika öden, olika intressen, olika mål, drivkrafter och kall här i livet! (och tur är väl det, för tänk om alla skulle vara som Du?!)
Oftast har folk bara en massa åsikter och missunnsamhet på grund av avundsjuka, tyvärr!

Så skiiiit i vad jag gör....tänkte jag skriva, men då skulle jag ju tappa alla er kära besökare, för det är väl därför ni tittar in, för att ni är just nyfikna antar jag?! (och har ni en massa konstiga åsikter, så får ni gärna behålla dem för er själva om det roar er, för det skiiiiiiiiiter jag i...det här är mitt liv...och jag e inte du...!)
Men, som de sista två meningarna i citatet säger, man kan inte ändra på andra utan bara på sig själv och faktiskt,  sin egen syn och inställning till andra!

Så (skit i allt pinsamt skitsnack!) välj Glädje, välj att se det goda i alla andra så kommer du att må och bli en mycket lyckligare och bättre människa själv!
En trygg, ärlig och sann vän!

Skiiiiiiit Bra! ;)

Lite stretching på det här så....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar