måndag 22 februari 2010

Ny vecka...

...Nya snö-pligheter!
Herregud, mer snö och kallare än någonsin!
Stelfrusen måndag, då man dessutom, som om inte det vore nog, varit vaken sedan o4:00 eftersom det knakade så dant i takbjälkarna i huset "-Kloink!" sa det så högt, gång på gång, att jag satt och halvsov i en knapp timme innan jag gick upp, eftersom jag trodde på riktigt att taket skulle trilla in...men, sedan ringde sambon när han var på väg till jobbet och meddelade att det var 29 minus ute och då kan man ju förstå om det knakar även i ett gammalt hus stelfrusna leder! ;)
Ändock ganska skönt att komma upp i tid, hann med både det ena och andra som jag aaaldrig skulle göra annars, tände en brasa så stackars huset fick lite värme, satt ner(!) och åt frukost framför OS, fyllde och satte på en diskmaskin, hängde en tvättmaskin...plockade lite med kläder..etc...men nu....gääääsp....när det börjar närma sig eftermiddag....gääääsp...oj, förlåt mig....börjar tröttheten slå till, med sitt hårda gääääspande slag...det blir tidig hopp isäng ikväll för trötta mamsen...om inte taket trillat in när vi kommer hem dvs... ;)
Hoppas du haft en...gääääsp...bra start på veckan denna kyliga...ojojoj...gääääääsp...måndag!
(Bild från vi.sualize.us)

1 kommentar:

  1. Fytte rakkern det är inte kul nu och på radion just nu sa dom att det skulle bli en kall VÅR,.. Fy
    Kram svärmor

    SvaraRadera