onsdag 28 oktober 2009

Varganatt...

I natt hade jag en son som vaknade mitt i vargtimmen (kan det ha berott på pappas feber-yyylningar?!) och vägrade att somna om, strax därpå vaknade även storasyster...Vi försökte så innerligt att somna om, alla nerbäddade i dotterns säng då jag halvt i dvala hör hur hon utbrister till sin lillebror: "Försök att somna om nu lilla gubben!" när han ligger och knölar, "Skärpning! Håll inte på att busa upp dig nu!"...som ett eko av mina egna ord!
Lite så är det ju faktiskt när man får egna barn, att man plötsligt hör hur ens egna föräldrars ord trillar ur ens mun och man låter precis som dem! (På både gott och ont!) ;)
Man får helt klart äta upp sina egna ord förr eller senare, som när vi var på affären härom veckan och jag som bara ääälskar tidningar (helst inrednings!) ställde mig och bläddrade i en och min dotter utbrister:
"-Mamma, man får önska sig!" ;)

Vargtimmen
Vargtimmen är timmen mellan natt och gryning, det är timmen då de flesta människor dör, då sömnen är djupast, då mardrömmarna är verkligast. Den är timmen då den sömnlöse jagas av sin svåraste ångest, då spöken och demoner är mäktigast. Vargtimmen är också den timme då de flesta barn föds.
Ingmar Bergman

(Bild från vi.sualize.us)

1 kommentar:

  1. Hej!

    visst är hon snygg...wow! bär upp alla kläder så fint.
    Intressant läsnig om vargatimmen.

    Här är tiden ur led oxå.barnen har inte kommit in i normaltiden än....vaknar före tuppen varje dag...

    Kramiz Nilla

    SvaraRadera