söndag 25 oktober 2009

Jag vill inte blåsa Er på konfekten...

Så här kommer Receptet på världens godaste Kioskbollar som är obligatoriska på alla våra kalas...
Jag har från början fått receptet av min kära Gudmor Marie som förut var en ängel här på jorden, men som numera vakar över oss i den vackraste av himlar... (Hon var för övrigt världens bästa kalas-mamma, som inspirerade mig till såå mycket! Gud vad jag saknar Dig! Hjälp nu kan jag inte hålla tillbaka tårarna...;(...)

"Himmelskt goda" fick plötsligt en helt ny betydelse!


Himmelskt goda Kioskbollar




250 g magarin
3 dl socker
1/2 msk kakao
1/2 msk kallt kokt kaffe
1/2 msk vaniljsocker
1/2 dl marsanpulver
1 dl vatten
8-10 dl havregryn

Häll ner alla ingridienserna i en bunke, blanda med elvisp! Rulla bollar i kokkos!

(Receptet tål att dubblas, vilket kanske syns av storleken på måtten att döma!!)

5 kommentarer:

  1. Casper har nya favorit bollar. =) Och du vet ju hur galen han är i sport...

    SvaraRadera
  2. Välkommen till familjen Cappe!! ;)
    Ja, dessa är nog de enda bollar som jag inte är rädd för!! ;) Eller hallå, jag e nog lite rädd för dessa oxå, dom sätter ju sig på ställen man inte vill att dom skall sätta sig på...
    Läskigt med bollar!! (Skratt!!)

    SvaraRadera
  3. Alltså detta har jag väntat på hela mitt liv. Mina favoriter!!! Men, vad är marsanpulver och vart får man tag i det?

    SvaraRadera
  4. Hej alla bollfantaster!

    Marsanpulver är det pulver som finns i förpackningen snabb MARSANSÅS, som om man vill ha sås blandas ut med mjölk!!

    Jag bollar över...
    Lycka Till!

    SvaraRadera