måndag 19 oktober 2009

Hur får man en karl att äta bulgur?


Man gör denna Bulgur-röra...Det funkade i allafall på min!


Koka upp lämplig mängd bulgur

Bryn grönsaker i smör och curry, här har jag använt mig av röd paprika, squasch och rödlök  (Byt gärna ut tex. paprikan mot coctail-tomater, då blir de godast att tillsätta färska skivade i efterhand!)

Blanda ihop grönsakerna med bulguren, klipp ev. i lite färsk basilika eller persilja, häll över en stor burk räkor och servera med denna Currysås;

1 matlagningsgrädde
1 cremefraiche 
koka upp med en skvätt  sweet chilisås (beroende på hur stark sås du vill ha!) salt och massor curry!!


Denna currysås är även jättegod till färdiggrillad kyckling och ris!


Denna bulgurröra funkar även den, om du skippar räkorna, till kycklingfilè, grillad kyckling på sommaren eller dylikt!!


Hårresande gott! (Dock inte ordagrant, även om det ser ut så på bilden! ;) )

2 kommentarer:

  1. Så gott, jag har smakat!!

    SvaraRadera
  2. Nu har jag gjort detta och den va f-n skitgott, har nu ätit det i dagarna 3. :)
    Har även tipsat om det för andra och skrivit om det på min blogg. Självklart har jag nämnt var jag fått det av. :P

    Kram

    SvaraRadera