torsdag 22 oktober 2009

Dåligt morgonhumör??

Måste bara bjuda på morgonens glädjefnatt;
Lillemann vaknar tidigt, drar i sig en flaska välling på X antal sekunder i våran säng...Ska han somna om månne (hoppas, hoppas!)...och så vips är energinnivån färdigladdad, han ställer sig upp, sliter av sig både pyjamas och blöja i ett nafs och vips börjar showen! Han rentav slänger sig handlöst över oss gång på gång, skrattar och tjoar, upp och ner, fram och tillbaka...och har man inte vaknat med ett leende då, efter en uuunderbart härlig mörbultning av naken 2-åring...(då är man död!)  ;)

Lite senare är storasyster vaken och pysslar med sina presenter i sitt rum (de nya Maileg-kaninerna)...varpå jag kommer in och hon utbrister:
"-Pappa-kanin har bajsat ner sig!"  och jag ser hur Han är avklädd och ligger på det lilla skötbordet.... (Jag funderar och undrar vad barn får allt ifrån och finner mig väääldigt svårt att realatera detta till verkligheten och vår egen familj!)  -Tack och lov! ;)

Och de dåliga morgonhumöret är som bortblåst! 
Kan man annat än att gapskratta?!  ;)

Underbara sötnötar! Jag Ääälskar Er! (Vet bara inte Vem ni brås på?)

Kiss-och-bajs-åldern är här för att stanna!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar