torsdag 17 december 2009

Vi komma, vi komma från pepparkakeland...

Dessa söta stjärnor fick mina små pepparkaksgubbar med sig hem från dagis igår, efter julbordslunch och en tomte som tydligen klättrade in genom fönstret och levererade glass! Wow! Dagis skämmer bort mina små pepparkakor minst sagt....Vad ska man som mamma nu komma med?! ;)
Hade i allafall tänkt hänga upp dessa pepparkakasstjärnor i deras fönster och stod promt på mig att dom inte fick äta upp dem på vägen hem (trots ett och annat skrikutbrott..!) Men, väl hemma upptäcker jag att den ena gått sönder, men, så vaddå...det är ju bara jul en gång om året, så istället för att använda Lottas(på Bråkmakargatan) mammas fras "-Nu får du gå upp på ditt rum tills du blir snäll igen!" så kände jag mig dessutom ganska snäll själv, när jag istället drog till med frasen " Nu kan Ni trycka i er pepparkakor tills ni blir SNÄLLA igen!" ;)
Praktiskt med jul ibland! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar